Erdély 7/a. nap

A 7. napon Törcsvár – Brassó Csak az Úr pihenhetett meg a hetedik napon, a mi lelkes csapatunk egy része azonban erre a napra tűzte ki úti célként a Törcsváron található Drakula várat és Brassót. Az eredeti menetrendben nem szerepelt, ez extra látnivalóként került a programok közé. A mindössze 170 km távolság csalóka volt, mert ezt kb 4 óra alatt sikerült megtenni. Kalandos 170 kilométer volt ez, elfogyó aszfaltos utakkal, rally útvonallal, majd ahogy láthattuk kádnak és itatónak is beillő kátyúkkal, és tehéntrágyától tükörsima utakkal.

Így aki a szerpentineket hiányolta volna, most a szlalom képességeit tesztelhette. Pláne hogy a másnapi rally verseny útját is „bejártuk” s tekergethettük a kormányt keresgélve az ideális nem dobbantós ívet a kanyarokban. Örömmel nyugtáztuk, hogy ezen az útvonalon egymást érték az útfelújítások csak némi ürömmel vegyült: hogy ezzel igen sok plusz percet pakolt a menetidőnkhöz. Komoly bepillantást kaptunk a román közlekedési kultúrába, főleg a kamionosok terén ezen idő alatt.

A rettegést amit a Drakula vártól vártunk volna, a hosszú út kikoptatta belőlünk. Vlad Tepes kastélya a Trianon után a királynőjük palotájaként szolgált. Takarosan rendbetett és berendezett kastélyban sétálgathattunk. A véreskezű Vladról nem sok szó esett. Tengernyi turista taposta velünk előttünk s mögöttünk a zegzugos vár lépcsőit.

Egy gyors hambi ebéd után a régi határ emlékművét kerestük, de nem bukkantunk rá, igaz így is megérte mert meseszép szerpentines úton kanyarogtunk egyre magasabbra.

Barcarozsnyó várára csak egy pillantást vetettünk visszafele Brassó irányába, holott híres legendásan mély kútjáról. Ha lett volna időnk dottóval mehettünk volna fel körbenézni. Egy kis eldugott úton felülről érkeztünk be Brassóba, a pihenőben csodás panorámával hevert a város a lábunk előtt.

A parkolás kicsit nehézkes volt, némiképp szétszakította a csapatot. A Fekete templom mint találkozási pont sajnos egy hangverseny miatt nem volt megtekinthető. A Brassó főtere igazán hangulatos, kellemes szökőkúttal felújított házakkal. Másik látványossága a városnak a Zsinór utca volt, mely Európa legkeskenyebb utcácskája.

Sajnos az nem csak az utca az idő nagyon szűkös volt, a háziak vacsorával vártak minket így rövidke másfél óra után már mentünk is vissza Farkaslakára. Kerülve az útfelújításos egysávos lámpaváltogatós szakaszait , a Hargitának: Sepsiszentgyörgy és Csíkszereda érintésével 2 óra alatt értünk haza. Frissen sütött mics volt a vacsora, amit a vendéglátónk személyesen sütött nekünk.

Bíró Tamás

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..