BMW 220d GranCupé

A BMW autóklub jóvoltából korábban már volt szerencsém kipróbálni a 220d 3 ajtós coupé változatát, most a 4 ajtós sedan-t, a 220d grand coupé változatot is tesztelhettem.

Kívülről nagyon megnyerő, M-es dizájn, gyönyörű felnik megálláskor sötétben az ajtók az aszfaltra világítanak egy M-es logót, elölről, oldalról, hátulról is nagyon jól néz ki. 

A felszereltség is nagyjából megfelelő volt,  bár ez alapabb volt mint a 3 ajtós. Beülve kényelmes, az ülések sportosak, kényelmesek, stabil oldaltámasz, állítható combtámasz. Az ülések ebben nem voltak elektromosan állíthatók, így nem is memóriásak. A keret nélküli abkakok nagyon menők. A hatalmas napfénytető is jól néz ki, hangulatos, bár nyáron el tudom képzelni, hogy ha nem húzzuk be a sötétítőt eléggé felmelgszik az utastér. A beindító gomb az automata sebváltó elé került. Nekem egyébként az újabb BMW-kben, automata váltó ide, automata váltó oda, hiányzik egy váltókar szerű képződmény ahol pihentethetem a jobb kezem 🙂

Középen hatalmas monitor van, amin az autót már úgy konfigirálhatjuk, mint egy okos telefont, rengeteg funkcióval és beállítási lehetőséggel, applikációkkal. Rengeteg mindent saját igényeink szerint állithatunk be, szinte felsorolni is reménytelen lenne, de ez lassan már minden új autónál trend. 

Beindítva a motort semmi nem emlékeztet arra, hogy dízel, csöndes szép egyenletesen jár, menetközben, sportfokozatba kapcsolva jön egy kis hanghatás, menetteljesítményben azért nem dob hanyatt a sport fokozat, de minden  beállításban, dinamikusan egyenletesen, jól gyorsul, az elasztikus gyorsulásán érződik a turbó dízel motor nyomatéka, még alacsonyabb fordulattartományban is, de nem egy erőgép, azért jó érzés vele autózni és az 5,2 literes átlagfogyasztás is nagyon szimpatikus.

A műszerfal is egy digitális kijelző, minden fontos infót tartalmaz, sőt ki is vetíti a sebeséget és a felismert táblát szélvédőre.  A táblafelismerő rendszer, a sávtartó automatika és az adaptív tempomat teszi a dolgát, viszont a sávtartó elektronika, ha nincs jól látható egyértelmű felfestés, nem tudja a sávot tartani. A tolató kamerán tetszett, hogy fölülről is mutatja az autót és a pozícióját. Az első hátsó radar megkönnyíti a parkolást. A kormányon is több funkciót lehet kapcsolni, ez szerencse, hogy megmaradt, mert a digitális kijelző miatt a fizikai gombok telesen eltűntek. A bluetooth először  kicsit nehezen találta meg a telefonomat, de miután sikerült párosítani, működött. A harman kardon hangrendszer szépen szólt, hozza a korrekt átlagot. A futómű kellemes, de állítható sportosra is, pontos, jól csillapítja a magyar utak hibáit, kanyarban is precíz. A fényszórók nagyon jól megvilágítják az utat és „okosak”, mindig oda világítanak ahová kell. A csomagtartó mérete is megfelelő, bár a fix kalaptartó, kicsit korlátozza a pakolási lehetőségeket. Az utastér hátul is tágas, két felnőtt ember is elfér kényelmesen. Sem belülről, sem kivülről nem kis autó benyomását kelti. Ez azért is van, mert bár 2-es széria mégsem kisautó. Az évtizedek során szépen megnőttek az egyes kategóriák modelljei. Manapság a BMW 1-es széria autói már akkorák mint a 15 évvel ezelőtti 3-asok, vagy a 30 évvel ezelőtti 5-ösök, de ez a legtöbb márkánál megfigyelhető. 

Ami már a korábbi teszteknél is kicsit zavart, hogy az újabb autókban azt tapasztalom, hogy gázadásra kis spéttel reagál az autó.  Összességében nagyon kellemes órákat töltöttünk együtt a 220d- grand coupéval. Jó volt vezetni, kényelmes, biztonságos, sportos autó,  de a család is kényelmesen elfér benne.

Biztos vannak olyanok akiknek a front hajtás kényelmesebbnek, komfortosabbnak, meg biztonságosabbnak tűnik, de nekem a BMW márkanév mindig is a sportos, vagány hátsó kerék hajtású autókat jelentette, ez különböztette meg a legtöbb vetélytársától. Ami engem kicsit elbizonytalanít ennél az autónál az az első kerék hajtás, ez tőlem vezetés közben elveszi az igazi BMW-s feelinget, ennyi erővel egy Audiban, vagy Volkswagenben is ülhetnék. Egy BMW szerintem legyen hátsó kerék, vagy úgy 4 kerék hajtású, hogy kapcsolható legyen a szimpla hátsó kerék hajtás, ha valakinek egy kicsit, driftelgetni, „ökörködni” van gusztusa. A 3 ajtós 220d ami alapjaiban nagyon hasonlít ehhez az autóhoz, a hátsó kerék hajtás miatt volt szimpatikusabb. De tény, hogy családdal történő utazásokhoz a gran coupé sokkal kényelmesebb. Bárcsak hátsó kerék hajtású lenne…

Szerző: Berta Zsolt

Hozzászólások

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.