Tudni kell rólam, hogy nem nagyon kedvelem az új irányvonalakat az autókban. Sose lesz plug-in-hybrid, hybrid vagy elektromos autóm. A mild hibryd-et meg úgyse tudom kikerülni ha egyszer új autóban gondolkozom. A túl sok elektronika ami pittyeg, beavatkozik és kikapcsolhatatlan. Aztán ott van a tapikijelző a gombok helyett, majd gomb a váltókat helyett és legvégül curved display a műszerfal helyett… ÁÁÁ.
De úgy tűnik nem rám hajtanak a BMW tervezői mert a fiatalabb generáció él hal ezekért; környezetvédelem, go-green, stb… imádják tapizni, konfigurálni, átalakítani, személyre szabni és hangulatuknak megfelelően változtatgatni mindig mindent is.
Ezekkel a sztereotípiákkal kezdjük is meg a legújabb BMW 430d xDrive Gran Cupé összefoglalóját.
Haladjunk kívülről befelé, majd előre a motorháztető alá és végül a kormány mögé. Nézzük, tudja-e azt a sheer driving plezsört amit a régi BMW-k?
Hódfogú! Amikor elsőre láttam ezt a design-t akkor majdnem hány…, de ba***a+ egyre inkább tetszik, sőt már kimondottan tetszik, szeretem. Ennek a 4-esnek jól áll a mosolygödrös első lökös és ezek a „vesék”.





Az egész autó sportosságot, dinamizmust sugároz. A karosszéria vonalvezetése mint erőtől duzzadó izmok domborulnak ott ahol kell és közben szépen követik az aerodinamikai vonalakat. Első lámpái is szépek, nappal a menetfény karaktert ad az autónak (észreveszed mikor mögéd érkezik), sötétben kiváló fényt biztosítanak és mondhatom, hogy eljutottunk oda amikor a kanyaroknak, az előttünk menő és a szembe jövő forgalomnak megfelelően szépen kapcsolgatja állítgatja magát. Oldalról hozza a klasszikus cupé formát, hátul a pici szárny is szépen áll neki. Hátulról rápillantva szintén jelzi, hogy én egy sportos BMW vagyok a két kipufogóval és a diffúzorral.
A hátsó lámpák, ÓÓÓ azok a hátsó lámpák! Angyalok vezessék továbbra is annak a tervezőnek a ceruzáját aki ezt papírra vitte, és áldassék a mérnök aki kivitelezte! Bátran mondhatom az eddigi legszebb hátsó világítás amit valaha BMW viselt. Szerelmes lettem a hátsó lámpáiba, percekig néztem és nem tudtam túllépni a szépségén.



Beltér: Az első bekezdésben jelzett személyes fenntartásaimat félretéve egy meglepően kellemes beltér fogadott. Ami elsőre feltűnt, hogy az infotainment kijelző hatalmas, sokkal nagyobb mint amit korábbi BMW-kben láttam. Ez különösen tetszett. Az már kevésbé, hogy a műszerfalkijelző sokkal kisebb és még mindig nem lehet megfelelően testre szabni a megjelenítendő tartalmat és szerintem pöszén is néz ki. A középkonzolon elhelyezett gombok megfelelően és gyorsan konfigurálhatóvá teszik az autót, egyedül a váltókar hiányzik. Egy szép gyémántcsiszolású kristályt kaptunk, amit előre hátra tologatva változtathatjuk, hogy hátra, előre vagy előre sportosan haladjunk. Felette van 6 gombunk… (hangerő/némítás, léptetés előre-hátra, vészvillogó, első-hátsó szélvédő párátlanítás) …tehát még van hat gombunk amiből négynek van értelme. A többi kettőnek maximum annyi, hogy jobb egyből is villámgyorsan el lehet nyomni az éppen nem tetsző zenét a következőre. Alatta találunk USB-C csatlakozót és vezeték nélküli telefonfőzőt is. Ülések kényelmesek minden irányba állíthatók, a 192 cm-es magasságomhoz is kényelmesre tudtam beállítani (igaz, mögém már csak gyerkőc tud ülni, ő is csak addig amíg gyerekülésben utazik). A kormány kényelmes, elég vastag, a gombok jól elérhetőek. A vezetőülésben összességében kényelmesen a beltérben komfortosan éreztem magam. Kisgyerek(ek)kel még elmegy a mérete, de négy felnőtt számára már hosszú útra nem merném ajánlani. Csomagtere nem túl nagy, cserébe kényelmesen pakolható, el lehet vele utazni egy nyaralásra, minden be fog férni.





Kukkantsunk be a motorháztető alá!
Gázolaj és 48V-os mild-hybrid hajtás, 286 LE, 650 Nm, 100-ra 5,3s, max. 250 km/h. További részletekért katt ide! 30d és ez még tényleg 2993 cm3. Pont arra elég amire kell, lehet vele haladni és előzni. Futómű semmi extra, teszi a dolgát, stabilan tartja minden körülmények közt. Beindítva szépen jár, meglepően csöndes, beltérben szinte semmit nem hallani. A motortér a megszokott módon kialakított, szépen elfér benne minden, egy átlagos felhasználó is megtalálja benne a számára fontos szélvédőmosó betöltő nyílást. A többihez jobb nem nyúlni, úgyse tudjuk kicserélni a lézer lámpákban a lézerdiódákat.
Vezetőülésből kényelmesen vezethető (többi helyről nem próbáltam). Gázadásra szépen reagál, sport módban pajkosabb és megjön a hangja is (gyanítom nem a motortérből). Vezettem nyugisan, kényelmesen; szépen tette a dolgát. Aztán sportosan kegyetlenebbül is, itt azt tapasztaltam, hogy picit több erő jut hátra, nem csak kanyarban vagy körforgóban lehet vele „játszadozni”, mintha normál körülmények között is riszálná a popolót. Ennek meg is lett az eredménye:


zárójelbenilyenminőségűképreismegbüntetnekitthon
Túltejesítette a várakozásaimat, minden tekintetben elégedett voltam vele; bátran ajánlom olyanoknak akik a 3-asnál különlegesebb, játékosabb autót keresnek! EcoPro és Comfort módban túl óvatos mindent a biztonságra hegyez ki cserébe Sport Plusz módban hozza a „Sheer Driving Pleasure”-t.
Nekem nem lesz életem következő szerelemautója, de összességében jó volt vele az egyéjszakás kaland!
A nem író szerző: Tóth Norbert