Erdély 6.

Erdélyi túra 6. nap Szerda

Nos, e nap eléggé borúsan kezdődött. Nem csak az időjárásra gondolok, hanem a társaság buksijára is.

Különösképpen az enyémre, mivel  vendégszerető házigazdánk az este folyamán a saját készítésű pálinkáját, ami olyan finom volt,amit nem lehetett visszautasítani, „ rendületlenül töltögette” belénk.

Misi minden esti szavajárása: „Fehéret vagy pirosat?„

No de, a program érdekessége miatt, gyorsan regenerálódtunk, s a kiadós reggeli után indultunk is Parajdra megtekinteni Erdély kincsét, egyben  Európa egyik legnagyobb sótartalékát képező sóbányát.

A bejárattól 1250 m hosszú távon vezetett az autóbusz útja a szpeleo-klímatoterápiás kezelésre alkalmas bányatermekig, majd több száz lépcső megtétele után értünk 120 m mélyre a föld alá.

Itt aztán döbbenetünkre egy szürrealisztikus város tárult elénk. Hatalmas játszóterekkel, internet-klubbal, kávézóval, múzeummal, moziteremmel, kalandparkkal és büfével, szuvenír-üzletekkel. Még egy kápolna is épült 1993-ban, amelyet Nepomuki Szent Jánosról neveztek el. Óriási tömeg, nyüzsgés, ugyanis a légzőszervi betegségekkel küzdő felnőttek gyerekek órákig tartózkodnak itt lent. A hőmérséklet mindig állandó 16 fok.

Körbe jártuk, megcsodáltuk, kissé áthűlve már és a több száz lépcsőt felfelé is hősiesen leküzdve, buszozás után újra a felszínre jutottunk. Mi a szuvenír üzletben vásárolt 20 kg sóval indultunk tovább Szovátára

Szovátán található egy lenyúzott medvebőr alakú tó melynek mélysége 18.9 m a Medve-tó. Ide tartottunk, hogy egy jót strandoljunk. Sajnos az időjárás nem igazán kedvezett a strandolásnak, de mi

bátor , edzett csapat vagyunk! Borús, felhős ég alatt becsobbantunk a gyógyvízbe. Kiváncsian vártuk e sókarszton létrejött heliotermikus víz hatását. Nagyon külőnleges érzés volt hogy a hegyekben sós tóban úszunk. Só tartalma a felszínen 100g/l, a mélyben 220-300g/l. Hőfoka a felszínen 20-30 fok , lefelé 0.5-2 m mélységben elérheti  az 55-70 fokot. Mivel mi úszás közben nem éreztük ilyen melegnek, ezért egy sportos klubtagunk lemerült, hogy tesztelje. Nos, nem forrázta le magát!

A strand után még sétáltunk Sovátán, nagyon hangulatos gyógyfürdő város, tele virágokkal, szépen karban tartott kúriákkal, villákkal.

A séta után visszaindultunk szállásunkra, hogy elfogyasszuk a szokás szerint ízletes vacsorát.

Lélektisztító, elmét relaxáló szép nap volt!

Kaszó Erika

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..