fbpx

BMW iX2

A BMW Autóklub Magyarország tesztelhette a második generációs iX2-t, ami a tisztán elektromos hajtású, zéró emissziós változat. Az első generáció 2018-ban jött ki, amit 6 év után nem egyszerűen csak ráncfelvarrtak, hanem komplett új méreteket és külsőt kapott. Sokkal modernebb, robusztusabb és sportosabb kinézetét a kupés sziluett teszi még feltűnőbbé. A gyártó azt mondja róla, hogy ez nem egy SUV, hanem egy SAC, azaz Sport Activity Coupé.

Szemből azonnal látjuk a különbséget, hiszen a hatalmas vesék itt is rögtön felhívják magukra a figyelmet, pláne, ha még a körbe futó kontúrvilágítás is működésbe lép. Tudom ez az új vesedizájn elég megosztó, de én egyszerűen imádom.
Új első és hátsó lámpákat is kapott, amitől elég szigorú a megjelenése. Hűtőrácsai nem valódiak, hiszen az elektromos motorok hűtéséhez nincs rá szükség. A motorháztető ívelt és kissé szögletes a sok éltől, ami megint csak a morcos külsőre erősít rá.
Oldalról sokkal harmonikusabb, itt jön ki jobban a kupé forma. Az ívelt hátsó része kellemesen letörik és egy kis hátsó szárnyban végződik. A kerékjárati ívek nem olyan hangsúlyosak, de nagyon szép a könnyűfém felni. Az oldalán nem a gömbölyded formák, hanem itt is inkább az élek a meghatározó vonalak.

Hát ahhoz képest, hogy ez „csak” egy kettes sorozatú BMW, ahhoz képest egyáltalán nem kicsit. Sőt az előző modellhez képest szemmel látható centikkel nőt.
Hossza 4554 mm, ami 194 mm-re lett nagyobb az előző generációhoz képest. Szélessége 21 mm-t bővült, így 1845 mm, magassága pedig 65 mm-rel nőtt, így már 1590 mm.
A megnövelt tengelytáv és nyomtáv mind az utastérben, mint a csomagtérben érezhetően több helyet nyújt. A csomagtartó 525 liter, amit a hátsó ülések ledöntésével 1400 literesre növelhető. Ami még szembetűnő és egyáltalán nem elhanyagolható adat, az a súlya, mert 2 tonna felett van, egészen pontosan 2095 kg. 

Az iX2 xDrive 30 két elektromos motort kapott, ami a két tengelyét mozgatja. Együttesen 230 kW, azaz 313 LE teljesítményt és 494 Nm nyomatékot tud. Ez a típus 5,6 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra, a végsebessége pedig 180 km/h-ban van leszabályozva. A kormányon található Boost gomb megnyomásával ezt a teljesítményt 10 másodpercig tudja leadni, azért azzal már odébb lehet állni. A Boost gomb nélkül nem tudjuk, hogy mennyi a teljesítménye, de érzésre úgysem kevés, mert azt a 2 tonnát a két elektromos motor igen könnyedén és fürgén mozgatta. A gáz gyors reagálású, és az ülésbe tapaszt, ami jó érzés előzésnél, vagy csak úgy ok nélkül is. 

Az autó a nettó 64,8 kWh kapacitású aksijával akár 449 kilométert is meg tud tenni egy feltöltéssel, legalábbis ez a gyári adat (de akkor nem használunk fűtést, hűtést, rádiót, fényszórót, és nem nyomjuk a gázt, csak olyan hímes-tojásosan….)
Inkább a 350-380 kilométer fedi a valóságot (ha még mindig óvatosan haladunk) Komolyabb tempóval vagy autópályán inkább a 300 kilométer a reális táv, de ezt az autó kijelzője teljesen megbízhatóan mutatja.
A fogyasztását 16-18 kWh körül mondják, ami kb fedi is a valóságot, nálam is olyan 18 kWh volt.
A töltése DC hálózaton 130 kW, amivel elvileg 10 perc alatt 120 km-es hatóvávot lehet a kocsiba belediktálni. Az AC töltőn 0-100%-ra a töltés kb 6,5 órát vesz igénybe, ami 11 kW-on tölt. 230 voltos töltőkábel nem is volt hozzá.
Én nem annyira szeretem az elektromos autókat, mert kiszámíthatatlanok és emiatt állandóan töltőre kell rakni őket, de ennél az autónál mégsem éreztem azt, hogy bármikor kifogy alólam a nafta és cserben hagy, mint a többinél.
Ennek eleve a hatótávja is nagyobb és kapott információk is teljesen korrektek voltak aksi állapotáról. Egyszer álltam meg menet közben egy benzinkútnál tölteni, kb 20 perc alatt 50% felé szaladt a töltöttség.
Az ívelt kijelző álló helyzetben vagy töltés alatt játékokat is tud futtatni, valamint szuper minőségben nézhetők a különféle streaming-szolgáltatók műsorai. Így már nem is olyan rossz, ha néha meg kell állni tölteni.

Mikor kinyitjuk az ajtót, akkor egy más világba érkezünk. A BMW két kézzel szórta bele a minőségi anyagokat és azt a fantasztikus harmóniát, amit a belső tér áraszt. A fehér bőr ülések, a piros varrásokkal, a króm kiegészítők, zongoralakk helyett steppelt mintás fekete bőrborítás, az ajtó és a rajta lévő gombok kialakítása, mind-mind egy művészi alkotás.
A 10,25 colos műszeregységet és a 10,7 colos központi kijelzőt magába foglaló úgynevezett Curved Display-en a legújabb 9.0-ás operációs rendszer fut, ami valami elképesztően lassú, de cserébe tűéles és szép a képe, valamint érintésre és hangvezérlésre is reagál.
Fizikai gombjai nem nagyon vannak, ami nekem talán a legfájóbb dolog volt, mert 1-2 gyorsan elérhető funkció gomb formában nagyon hiányzott. Ilyen pl a belső keringtetés gombja, amit nagyon gyorsan kell megnyomni, amikor a zöldre váltásnál az előttünk álló romhalmazból egy komplett gyárkémény füstje veszi a tüdőnket célba. Ilyenkor nincs idő a menüben keresgélni…

Nekem élmény volt a vezetése, mert a két elektromos motor 313 lóereje elképesztő gyorsulást eredményez, ami már eléggé élvezhető. Rendkívül csendes, amit nem csak az elektromos meghajtásnak tudok be, mert semmilyen menetzaj vagy szélzaj sem hallatszódott be az utastérbe, így a Harman Kardon hangrendszerből kitűnő minőségben voltak élvezhetők a zenei kompozíciók.
Azt nem írtam külön, mert természetes, hogy az autó dugig van vezetéstámogató és biztonsági rendszerekkel, de a mit tetszett, hogy diszkréten teszik a dolgukat. Az autó nem majrés, nem hisztizik, nem csipog folyamatosan és nem akar folyton felülbírálni minket. Ha meghaladjuk a megengedett sebességet, amit a táblákról olvas le, akkor azért viszonylag sűrű hangjelzéssel idegesít (tehát állandóan), de a set gomb hosszabb megnyomásával máris kikapcsolhatjuk ezt a felesleges funkciót.
A gyorsulását már méltattam, de a lassulása is figyelemre méltó. Ha nincs előttünk senki és leveszem a lábam a gázról, akkor olyan simán és hosszasan fut az autó, mintha sosem akarna megállni, viszont, ha érzékeli, hogy van előttünk egy másik kocsi, akkor sokkal erőteljesebben fékez, szinte ránk már nincs is szükség.

Nekem tetszett, klassz és kifejezetten könnyű volt vezetni. A rengeteg funkciót, opciót sajnos nem volt idő kipróbálni, magamra, prémium belsővel, magas felszereltséggel. Elektromos autó lévén második autónak kiváló. Aki kicsit mélyebben tud a zsebébe nyúlni, annak tökéletes választás, nem fog vele rosszul járni, az biztos. 

Hozzászólások

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .