fbpx

BMW X1 2,3i xdrive teszt

A BMW Autóklub jóvoltából az elmúlt hétvégén alkalmam nyílt kipróbálni egy BMW X1 XDrive 23i tesztautót. Az autó kívülről nézve nagyon impozáns. Bár ez szubjektív, de én örülök, hogy elöl a konzervatívabb hűtőmaszkot kapta, nem a nekem kicsit ormótlan „hódfogakat”- A kicsit hátrafelé lejtő tetővonal az x2-re emlékeztet, méreteiben nagyobbnak tűnik.

Este nagyon jól néz ki az ajtó mellett a járdára vetített BMW felirat (mindenki érdeklődve keresi honnan is jön az). A hátsó lámpák és a hátsó szélvédő fölé nyúló, a tető vonalát meghosszabbító „szárny” nagyon sportos külsőt kölcsönöz hátulnézetben az autónak. Érdekes, hogy bár a kipróbált autó benzines volt, nincs hátul kialakítva látható kipufogó. Az autó kívülről amúgy egy elektromos autó benyomását kelti, és ez még akkor is igaz ha beindítjuk, mert kívülről hallgatva is, de belülről még inkább annyira halk, hogy az ember nem is veszi észre, hogy jár a motor.

A csomagtartó tágas és az ülések elektromos előre mozgatásával még bővíthető kicsit, ill. a 3 részben előre hajtható üléssor (a két üléstámla + a középső támla, amelyben egy kis rekesz is helyet kapott) előre billentésével, majdnem egy kisteherautónyi csomagteret kapunk. Az mondjuk érdekes volt, hogy a hátsó lökhárító alá tartva a lábat nem mindig nyílt ki a csomagtér ajtó, ami természetesen motoros. Az is tetszett, hogyha csak a középső támlát hajtjuk le, a két hátul ülő közé simán elférnek mondjuk a sílécek akár. Az viszont kicsit fura, hogyha a hátsó üléseket motorosan húzzuk előrébb egy pár centis rés keletkezik az ülések és a csomagtér fala között.

Beülve az ember a méretek alapján inkább érzi X3-nak, mint X1-nek. Tágas utastér, kényelmes, teljesen testreszabható ülés, jó fogású kellően vaskos, sportos kormány, letisztult prémium dizájn fogad. Hátul is kényelmesen elfér akár két felnőtt is, a hátsó ülések támlái is külön-külön dönthetőek. Nagyon tetszett, hogy szinte az egész tető egy oszthatóan nyitható napfénytető.

Hatalmas éréntőképernyős kijelzője van, a sebváltó viszont inkább egy repülő (űrhajó?) gázkarjára emlékeztet. Motort beindítva rendkívül csöndes, semmi rázkódás, rezonálás. Elindulva az autóval nagyszerű érzés vezetni. Az automata váltó szépen, precízen teszi a dolgát. Dinamikusan mozog a soros 4-es 2 literes motor a turbókkal és egy kis váltóbéli elektromos rásegítéssel több mint 200 LE-t teljesít. Viszont azért nyomatékban érződik, hogy nem dízel motor hajtja. Gyorsításnál amúgy egy kis spéttel reagál, de sport fokozatban kicsit keményebb rugózással, hallhatóbb motorhanggal és dinamikusabb menetteljesítménnyel teljesen szerethető (sport + verzió még jobb).

Egyébként annyi benne az extra, hogy én szerintem a felét sem használnám ki. Ha akarom mindent megcsinál helyettem, ha be van kapcsolva minden rásegítés. Vezeti magát, sávot tart, kormányoz, figyeli a táblákat, fékez, gyorsít, csak annyi a „kérése” hogy azért a kormányt ne engedjem el. Van benne tolató asszisztens, minden irányból kamera (még felül nézetből is!) és ha még így is bizonytalan az ember, be is parkol magától, ha „megkérjük”. Továbbá tudja a fényszórókat is automatikusan kezelni, hogy mindig a legoptimálisabban lássuk az utat.

A navi a a fontosabb csomópontoknál a kamera képét is kiteszi a kijelzőre és nyilakkal jelzi, merre kell menni. A kijelzőn a különböző menükben állítható be minden. Ez azonban abból a szempontból nem annyira szerencsés, hogy hiába vetíti ki a műszerfalat a szélvédőre a különböző dolgok beállítása miatt elég gyakran (és a menüben való lépegetések miatt), hosszabb időre kell lenézni a kijelzőre.

Sajnálatos, hogy a középkonzolról minden gomb eltűnt az első-hátsó szélvédő párátlanítás kivételével. A kormányon szerencsére megmaradt a tempomat ki- bekapcsoló (ez kapcsolja be a sávtartást is) és a telefonfelvevő gombja. Néhány konfigurálható gyors gomb nagyon elkéne a közép konzolra, amivel egyszerűbben elérhetővé válnának a leggyakrabban használt funkciók. Pl. a belső levegőkeringetés is csak több lépcsős menün keresztül lépkedve aktiválható a klíma menüben. Itt állítható szintén a nagyon praktikus kormány fűtés, ülésfűtés, a zónák a ventilátor erősség stb. Elvileg van benne hangvezérlés is (magyar nyelven nem is elérhető), de azt bevallom nem próbáltam, így nem tudom, hogy az a menüben való barangolásra is használható-e. Rengeteg a menü, vezetés közben szinte áttekinthetetlen, de tényleg annyi minden van benne és annyi minden állítható, konfigurálható, variálható, hogy egy hét is kevés lenne, hogy mindent kitapasztaljunk.

Összességében egy kiváló, impozáns autó, egy négy tagú családnak gyerekekkel, főként városi használatra, de nagyobb családi kiruccanásokhoz is ideális társ.

Hozzászólások

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .