fbpx

Defekt: javítani vagy cserélni?

BEVEZETŐ
Egy defektes gumi igencsak kellemetlen helyzetbe tudja hozni az embert, ráadásul úgy tűnik, hogy mindig a legrosszabb pillanatban. Ne rontsa tovább a helyzetet! Használja praktikus 4 pontos útmutatónkat, ha kilyukad a gumija!
SZÖVEGTEST

1. Cselekedjen gyorsan!
Mihelyt észreveszi, hogy defektje van, azonnal cserélje ki a meghibásodott kereket a pótkerékre, amelynek a megfelelő abroncsnyomásáról mindig gondoskodni kell! Ha lapos gumival továbbhajt, az meggyengíti annak szerkezetét, és ez helyrehozhatatlan károkhoz vezet. Még egy lassú leeresztéssel járó defekt is veszélyes a biztonságra nézve, ezért nagyon fontos, hogy a problémával azonnal foglalkozzon!

2. Az ideiglenes javítások legyenek valóban ideiglenesek!
Defektjavító spray-vel vagy tömítőanyaggal ideiglenesen orvosolható a probléma, amíg biztonságos és kényelmes sebességgel el nem ér egy gumiszervizbe. Később azonban ezek a termékek is további gondokat okozhatnak, mert nem összeegyeztethetők a kerékkel, a nyomásérzékelőkkel és a szelepekkel, valamint a gépkocsi más alkatrészeivel.

A neves gumiabroncsgyártók hangsúlyozzák, hogy a gumikat nem szabad tartósan tömítőanyaggal vagy foltokkal javítani, mert azok csak ideiglenes gyorsjavítást jelentenek. A kereket leszerelt állapotban alaposan át kell vizsgálni a kár valódi mértékének meghatározásához.

3. Kérje szakértő tanácsát a biztonság kedvéért!
A gumiszervizben megmondják, hogy az abroncs még megmenthető-e vagy ki kell dobni. Leszedik a gumit a keréktárcsáról, és ellenőrzik a belsejét a részletes diagnózishoz. A túl sok belső károsodást szenvedett gumit le kell cserélni. Az abroncs biztonsági okokból nem javítható az alábbi hibák bármelyikének bekövetkeztekor:
– Az abroncsokat rögzítő peremhuzalok kilátszanak vagy deformálódtak
– Az abroncs belső rétegei (vagy övei) felhevültek vagy leváltak
– Kenőanyag vagy korrozív anyag által okozott károsodás esetén
– Repedések jelentek meg a gumiban, mert elöregedett
– A belső gumiréteg lekopott
A szakember bizonyos esetekben segíteni tud, ám ugyanazon a gumiabroncson nagyszámú javítás nem végezhető el.  Az abroncs minden egyes javításnál kismértékben meggyengül.

4. Előzze meg a problémákat rendszeres ápolással!
Végül kerülje el a defektek megjavításával járó idő- és pénzpazarlást az abroncsok rendszeres ápolásával! Az előírtnál alacsonyabb nyomású abroncsok sérülékenyek és hajlamosabbak lehetnek a kidurranásra és a defektre, ezért mindig gondoskodjon a légnyomás használati utasításban előírt értékének fenntartásáról. Már ezzel az apró figyelmességgel is megnövelheti gumiabroncsai élettartamát és kiveheti részét a környezet védelméből! Megfelelően felfújt gumiabroncsokkal éves szinten egy tele tank üzemanyag árát takaríthatja meg!

Készítette a MICHELIN
FÉNYKÉPEK
A fényképek tulajdonosa: Getty Images
Copyright © 2011 – MICHELIN Minden jog fenntartva

Hozzászólások

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .