A MICHELIN Pilot Alpin és a MICHELIN Latitude Alpin,
egy változó piac két központi eleme
Az egyre növekvő biztonsági és mobilitási igények, az új előírások, a járműflotta átalakítások, az abroncs-technológiai fejlesztések és a gumiabroncsok műszaki paramétereinek egyre szélesebb körű hozzáférhetősége miatt az abroncspiacok átalakulóban vannak. Ennek következtében a téli gumiabroncsok jelentősége nagyobb, mint valaha. Az új MICHELIN Pilot Alpin és a MICHELIN Latitude Alpin gumiabroncsok megfelelnek ezeknek a megjelenő új elvárásoknak.
Növekedésben az európai téli gumiabroncs piac
– Három év alatt az európai gumiabroncs piac 10%-kal növekedett. Az értékesítés darabszáma a 2009-es 259 millióról 289 millióra nőtt 2011-ben.
– A téli gumiabroncs-piac tekintetében a növekedés 50%-os volt azonos időszak alatt.
– 2011-ben összesen 100 millió téli gumit értékesítettek Európában.
– 2011-ben minden harmadik eladott gumiabroncs téli gumi volt.
– A prémium téli gumi szegmens még ennél is jobban teljesített. Prémium autókra és SUV járművekre 9 millió abroncsot értékesítettek Európában.
– A szegmens 82%-kal bővült három év alatt.
2012-ben kötelező lesz a téli gumiabroncs tizenegy európai országban
– Finnország, Norvégia, Svédország, Csehország, Lettország, Szlovénia, Észtország és Litvánia után 2010 decemberében Németország is kötelezővé tette a téli gumik használatát.
– 2012-től Luxemburgban és Romániában is kötelező lesz a téli gumiabroncs.
– A zord téli útviszonyokkal rendelkező országokban az új autó értékesítések száma emelkedik. Németországban 8,8%-kal, Svájcban 8,4%-kal, Ausztriában pedig 8%-kal több autót helyeztek forgalomba.
A biztonság alapkövetelmény minden autós számára
– Nyáron és télen egyaránt az autósok 70%-a* az várja, hogy a következő autója minden helyzetben maximális biztonságot nyújtson.
– Az európai autósok 92%-a úgy gondolja, hogy a gumiabroncsok jelentős szerepet játszanak az autóik biztonsági teljesítményében.
– Az autósok 69%-a azt állítja, hogy prémium márkájú abroncsokat választ. Ez a szám az elmúlt öt év során folyamatosan növekszik.
– A vásárlók több mint 50%-a az interneten tájékozódik abroncsvásárlás előtt.
______
* Forrás: TGI Channel Planning szoftver (2011)
– A Google-on indított gumiabroncsokkal kapcsolatos keresések száma 2,5-szeresére növekedett 2006-óta **, miközben összesen kétmillió téli gumikkal kapcsolatos keresést indítanak havonta*** Európában.
______
** Forrás: Google
*** Forrás: Google Adwords