Biztonságos nyaralás?

Jó tanácsok autóval nyaralni indulóknak

Közeledik a nyár, készülődünk a nyaralásra. Jellemzően mindenki átgondolja, hogy az autó készen áll-e az útra. Ez elengedhetetlen is.
De mi a helyzet a gumikkal? Sokszor erre nem figyelünk. Nézzünk néhány praktikus tanácsot, mit kell ellenőrizni, hogy nyugodtan és biztonságban indulhassunk el!

1.tipp
Készítsük fel az autót időben!
Ellenőrizzük a gumikat egy héttel az indulás előtt! Így ha bármit felfedezünk, például furcsa kopást, lassú levegőszivárgást, vagy egy defektet, van időnk kijavíttatni.

2. tipp
Ne legyenek kopottak a gumik!
Ellenőrizzük a gumik kopását szemrevételezéssel, valamint kézzel is nyugodtan körbetapogathatjuk. Ellenőrizzük a csatorna mélységet egy mélységmérővel vagy a kopásjelző segítségével. Ne csak egy helyen, hanem több ponton is ellenőrizzünk. A kopás jelei mellet előfordulhatnak vágások, dudorok, sorják és síkra kopott foltok.
Kopott abroncsokkal nincs meg az autó megfelelő stabilitása, vizes úton pedig drasztikusan nő a féktávolság.

3. tipp
Bízzuk szakértőre az értékelést!
Amennyiben abnormális kopást vagy egy tengely két abroncsai között eltérő kopást észlelünk, keressünk fel egy szakembert. Ha a gumik már elérték a jogilag vagy műszakilag megengedett kopáshatárt, akkor mindenképpen ki kell cserélni azokat.

4. tipp
Ellenőrizzük a nyomást!
A gumiabroncs nyomásának ellenőrzése nélkülözhetetlen. Amennyiben a gumik nyomása nem a használati utasításban vagy az autóra ragasztott matricán feltüntetett értéken vannak, akkor a jármű másképp viselkedhet és akár balesethez is vezethet. Tehát fogjunk egy nyomásmérőt és induljunk ellenőrizni a guminyomást!

5. tipp
Az alacsony nyomású gumiabroncs használatának veszélyei
A helyes nyomás a gumikban nagyobb biztonságot, hosszú élettartamot és optimális üzemanyag-fogyasztást eredményez.
Amennyiben a nyomás 0,5 bar kevesebb, mint az előírt, akkor ez az abroncs élettartamát akár 8000 km-el csökkentheti. Ha a gumiban 1 – 2 bar-al kisebb a nyomás, mint az előírt, akkor ez már baleseti kockázatot jelent.
Az alacsony légnyomás a gumiban rendellenes hőmérséklet-emelkedést, hirtelen szétrobbanást vagy más maradandó károsodást okozhat. Az elégtelen nyomás határozottan növeli az aquaplaning (tócsába hajtva felúszik a gumi a vízrétegre és irányíthatatlanná válik az autó) esélyeit. Tehát nem biztonságos. Ezentúl ha nem optimális a nyomás az abroncsokban, az nem megfelelő úttartást és hosszabb féktávolságot generálhat.

6. tipp
A magas nyomású gumiabroncs használatának veszélyei
Amennyiben a nyomás túl nagy, az sem jó. Ilyenkor az abroncs közepe fog hamarabb lekopni a teljes kerületen, mert szinte csak ez a része érintkezik az úttal. Az abroncs élettartama tehát jelentősen csökken. Ráadásul a túlfújt gumiabroncs sokkal merevebb, így érzékenyebb a külső sérülésekkel szemben is.

7. tipp
Akkor ellenőrizzük a nyomást, amikor az abroncsok hidegek!
A legjobb, ha akkor ellenőrizzük a légnyomást, amikor a gumik még hidegek. Amikor ez nem lehetséges, és meleg abroncson mérünk, az előírt nyomás értékét meg kell növelni 0,3 bar-al. Mivel a nyomás emelkedik a hőmérséklet hatására, ezért meleg gumiabroncsból soha ne eresszünk le. Ne feledje, mindig az autó használati utasításában vagy az autóra ragasztott matricán megadott nyomásértéket kell beállítani.

8. tipp
Válasszuk a megelőzést a „gyógyítás” helyett!
Amikor eljön a gumik cseréjének ideje, semmiképp se bízzuk a véletlenre! Tehát a következő alkalommal, amikor gumiabroncsot kell cserélni, gondoljuk át mi a legfontosabb számunkra: Biztonság? Élettartam? Üzemanyag-takarékosság? Ma már vannak olyan gumiabroncsok, amelyek kiváló teljesítmény egyensúlyt kínálnak az összes általunk elvárt tulajdonságban.

Élvezze most már a nyaralást abban a biztos tudatban, hogy a gumik is készek állnak az indulásra úgy, mint Ön!
Nem maradt más hátra, mint befejezni a csomagolást és útra kelni!

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


Notice: Undefined index: b084ba9670e960d24f7e535732f47f9f in /nfsmnt/hosting2_1/4/4/442c4212-0f74-4ad0-aca2-24fcea678bf9/bmwautoklub.hu/web/wp-content/plugins/milyen-nap-van-most/milyen-nap-van-most.php on line 49