F01 Active Hybrid 7

BMW Active Hybrid 7


Egy reggel kaptam egy hívást, hogy ráérek-e kipróbálni az Active Hybrid 7-est, hát lehet erre nemet mondani?
Először természetesen a külsővel találkozik az ember, amiben nincs sok eltérés a “sima” 7-esekhez képest. A feliratokon (csomagtérfedél, C oszlopok) kívül a különleges, kedvezőbb légellenállású felnik térnek el, a lemezek alatt azonban bőven van különbség. A motor sem teljesen ugyanaz, mint a 750i-ben lévő, a 4,4 literes 407 lóerős V8-as itt némileg többet, 449 lóerőt produkál. Természetesen a nyomaték is gyarapodott, a 600 helyett 650Nm-rel gazdálkodhatunk. Már ez is elég lenne ahhoz, hogy a forgalom nagy részénél dinamikusabban közlekedhessünk, de egy hibrid modellről van szó, nézzük mi újság elektromos fronton. A plusz egység 15kW-ot és 210Nm-t ad hozzá a benzines erőforráshoz. A megnövekedett igénybevétel miatt a differenciálmű a 760i-ből származik, ennek az egységnek nem fog gondot okozni a motor és a váltó közé épített elektromotor által megnövekedett teljesítmény.

Az EfficientDynamics vívmányai természetesen ezt a modellt is gazdagítják, itt azonban az elektromotor hatékonyabb generátor üzeme miatt nagyobb hatékonyságú, mint az átlag modelleknél. A motor leállítás is szerepel ezek között, ha folyamatosan fékezve érünk a lámpához és a pedálon tartjuk a lábunkat a megállás után leáll a motor és amint lelépünk a pedálról beindul és mire a átlépünk a gázra már gyorsulunk is. Őszintén megvallva nekem nem szimpatikus ez a funkció, bennem rossz érzést kelt, ha egy motort gyakran leállítunk, de bízzunk a mérnökökben, hogy a turbó hűtését a leállás alatt is biztosítják. Azonban mivel radaros tempomat nem rendelhető valamiért a dugóban araszolás folyamatos leállás-indítása még érdekes lehet, de legalább bent ülve maximum a fordulatszám mutató mozgásából tudhatjuk meg jár-e. Gyorsításkor a két egység együtt dolgozva szinte elképesztő 4,9 mp-et produkál 100Km/h-ig, azonban még ennek a kétszeresénél is úgy érezni, hogy  a gyorsulás soha nem akar abbamaradni  és a több mint 2 tonnás saját tömegét tekintve ez tiszteletet parancsoló adat. A nulláról gyorsításnál is van jobb, mégpedig a rugalmassága ami részben a dupla turbós V8-asnak részben a az elektromotorok kedvező indítási nyomatékának köszönhető. Egy sima előzésnél érdemes nézni a kilométerórát, mert ha az ember a gázon felejti a lábát egy 80-ról kezdett előzés rövid idő alatt 200 fölötti tempónál ér véget a sor elején. És mindezt olyan nyugalommal képes végrehajtani, ami szinte hihetetlen, a stabilitása és egyenesfutása jó útón különösen példás, érzésre könnyen tippelne az ember akár 100-al is kevesebbet a tényleges tempónál. Kanyarban igyekszik palástolni a tömegét és jól is csinálja, de a fizikát még Münchenben sem tudják meghazudtolni, bár közel járnak hozzá, ezért kanyar előtt oda kell figyelni mennyivel érkezünk. A remek nyolc sebességes automatára most nem térek ki külön, az 535i-nél már megtapasztaltuk az előnyeit, gyors, jól választ és észrevétlenül dolgozik.

Az akkumulátorok és egyéb kiegészítő berendezések a csomagtartóból leválasztott dobozban kaptak helyet, emiatt 40 literrel lett kisebb a mérete, de a többi tulajdonsága ezt bőven ellensúlyozza.  A tesztautó felszereltségének része volt többek között a négyzónás klíma és az első ülések háttámlájára szerelt kijelzők, amiken a könyöktámaszra szerelt iDrive vezérlő segítségével lehet böngészni, akár a navigációs képernyőt is behozhatjuk, így hátulról is nyomon követhető merre járunk.

A végére hagytam a fogyasztást, ami ebben a szegmensben is kezd lassan vásárlást befolyásoló tényezővé válni főleg ha ilyen ütemben nőnek az üzemanyag árak. Nos a nem kis teljesítményt kihasználva nem nagy mutatvány 18 liter fölé tornázni a 100km-enként elfogyasztott benzin mennyiségét, normál körülmények között akár 10 liter környékén is el lehet vele autózni, ami kiváló érték, csak győzze türelemmel az ember.

Magyar Csaba

 

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


Notice: Undefined index: b084ba9670e960d24f7e535732f47f9f in /home/bmwclu01/public_html/bmwautoklub.hu/wp-content/plugins/milyen-nap-van-most/milyen-nap-van-most.php on line 49