Michelin álom 2. nap

2.

Jó volt felébredni. Végre eljött az a nap ami a férfiak többségének a fejében megfordult már, ha én egyszer egy Ferrarit, Lamborginit vezethetnék. Hát nekünk ez a mai nap a Michelin szuper sport abroncsainak köszönhetően (MICHELIN Pilot Super Sport és a Michelin Pilot Sport Cup). Gyors készülődés a szobában, kontrol az elektronikus kütyük töltöttségi szintjén nehogy ma merüljön le idő elött valamelyik szükséges eszköz.

A reggelire és a buszra is mindenki időben megérkezett. Ha az emberek mozgása még lassú is volt az azért már meglátszott, hogy feszültség alá kerültek az idegpályák. Sportautók tesztelése versenypályán, a legjobb szupersport abroncsokon.

Megérkeztünk a pályára ahol a buszról leszállva a Bibedum fogad minket személyesen. Pár gyors fotó és jöhetnek az autók és a Michelin abroncsok. Szépen felsorakozva a boxutcában mindegyik mellett egy-egy „versenyző oktató”, impozáns kép, kattognak is a masinák. Először csak messziről majd egyre közelebbről készülnek a képek. Valaki melléjük áll, valaki melléjük fekszik, például, hogy az arcképe és a Galardo felirat egymás mellett lehessen egy képen.

15 perc nézelődést követően beterelnek minket az előadóba, ahol ismertetik a nap hátralévő részének főbb pontjait. Bemutatkozik az oktatói csapat, majd egy kis pályaismertetés. Ezt követi a Michelin abroncsbemutató műszaki információkkal, összehasonlító diagramokkal. Nekünk ezt kontrolálni most nem lesz módunk mert mindegyik autón a piac jelenlegi legjobb abroncsai fognak feszülni az előadás adatai alapján. Összehasonlításra azért lesz lehetőségünk a MICHELIN Pilot Super Sport és a Michelin Pilot Sport Cup között. Az utóbbi a Porsche GT3RS alatt fog feszülni. A Michelin prezentációt a mi oktatásunk követi. Előkerül a jó öreg fizika, terhelések, nyomás, gördülési ellenállás, stb-stb., hát igen egy versenypályán ezek már kiemelten számítanak. A tanórát követően jöhet a pálya.

A Michelines kolléganő kihirdeti ki melyik autóban kezd. Egy vezetést két pihenési szakasz követ és ez várhatóan délelőtt négyszer, délután hatszor fog ismétlődni. Én a két pihenéssel kezdek, így van időm megfigyelni a leendő feladatokat. A hat autó két csoportra oszlik. Az egyik csoport a kanyargósabb pályarészre megy, míg a másik csapat a tempósabb szakaszon kezd. A pályán kék és piros bóják. A kékek jelölik az érintési pontokat, azaz az autókat úgy kell vezetni, hogy az autók orra minél közelebb legyen ezekhez a bójákhoz. Amikor az autó orra elhalad a bója mellett akkor a kormánnyal a következő kék bóját kell célba venni, ezzel a gyakorlattal próbálják belénk táplálni az ideális ív hollétét. A piros bóják lassító bóják. Vagy a pálya szélességéből zárnak le részt vagy ha egymás mellé van rakva három akkor fékezési pontot jelölnek. Az alsó pályarészen lassú menetben ezeket a szabályokat ismertetik, majd kezdik el begyakorolni. A fenti gyorsabb szakaszon is hasonló a helyzet a különbség csak annyi, hogy itt a nagysebességű lassítások és kanyarodások begyakorlása a feladat. Az első teljes résztvevői kört követően gyalog megyünk ki a pálya közepére a beton terelőfal mögé, hogy egy oktató által vezetett autóval megnézzünk egy ideálisan kivitelezett gyakorlatot. A látványos bemutatót követően vissza az autókba és jöhet a gyakorlás egyszer lent, egyszer fent, közben a szünetekben a boxban egy kis tapasztalatcsere a kollégákkal, frissítési lehetőséggel (kávé, croissant, üdítő). Hamar eltelik a délelőtt, így indulunk is a nagy pálya éttermébe az ebédünk elfogyasztására.

…. hamarosan folytatódik.

 

 

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


Notice: Undefined index: b084ba9670e960d24f7e535732f47f9f in /nfsmnt/hosting2_1/4/4/442c4212-0f74-4ad0-aca2-24fcea678bf9/bmwautoklub.hu/web/wp-content/plugins/milyen-nap-van-most/milyen-nap-van-most.php on line 49