fbpx

A BMW logó igaz története

Magyar fordítás:

A BMW logó igaz története:

Fehér és kék belül, a „B”, „M”, „W” betűkkel fekete szegélyben. Több mint 90 éven át a vezetés tiszta élvezetének jelképe.

„Ez a vállalati logó a BMW márkát képviseli. És az egész világon ismerik. Ígéret a vásárlónak, hogy valami különlegeset fog kapni, számunkra pedig egy vállalat és kötelezettség, hogy újra és újra megfeleljünk a vásárlók igényeinek.”

De hogyan fejlődött ez a logó? Nyomok után kutatva érkeztünk a történelmi BMW Archívumba, hogy a márkajel eredetét feltárjuk.

„Ez a BMW R32, a BMW 1923-ban bemutatott motorkerékpárja, mely először viselte a BMW logót az utakon. Itt kezdődött a logó világkörüli hódítása és sikere.”

De a keresés még korábbra vezet minket a múltba, hogy a kutatást az utakon kívül folytassuk. A BMW Csoport Archívumában dokumentumokezreit tárolják, melyek 9 évtizednyi sikerről tanúskodnak. Itt találjuk az első írott dokumentumot, melyet a BMW logóval láttak el. És ezt már az R32 létezése előtt 5 évvel megtették. Itt őrizzük a „Bayern Flugmotor” (Bajor Repülőmotor) kézikönyvét 1918-ból. Ez volt az első alkalom, hogy a logó megjelent nyomtatásban. A BMW repülőgépmotorok gyártásával kezdte, majd következtek a motorkerékpárok és autók. A repülőgépmotoroktól ered a mítosz: sokan úgy gondolják, hogy a BMW logó egy forgó légcsavart ábrázol. Az értelmezésnek a BMW repülőgépmotor magazin szolgáltat alapot. Azonban ez a kép 1929-ben készült, jóval a logó létrejötte után. Nagy tiszteletet érdemel az akkori publikációs részleg, amiért a mítosz a mai napig fennáll. De mi áll valójában a logó eredete mögött? Azoknak, akik meg akarják válaszolni ezt a kérdést, elkerülhetetlenül keresztezi útját a repülőgépmotorokat gyártó Rapp.

„Ahogy a Rapp beolvadt a BMW-be, a BMW átvette az összes üzleti részlegüket. És a vállalat a logóját a Rapp logójára akarta alapozni. Ahogy a példán látják, a Rapp logójában egy ló található szimbólumként. A BMW a bajor nemzeti színeket választotta jelképként, de a betűket pontosan úgy helyezte el, mint a Rapp. Szóval most már tisztán látható, hogy alakult ki a BMW logó.”

Pontosan így található meg a BMW első személyautóján a BMW 315ps-en. Ezzel az autóval a BMW logó azzá vált, amiért a mai napig kiáll. Egy sikeres automotív márka jelképe. A tipikus vesékkel együtt a fehér-kék logó a BMW márkajelévé vált. És az 50-es években a logó a kicsi és könnyen kezelhető BMW Isetta-val együtt egy takarékossági csodává lett. Azóta az autók megváltoztak, de a logó nagyjából ugyanaz maradt. Csak kis változásokon esett át, hogy biztosítsa az adott kor szellemét. De a belső megmaradt ugyanolyannak a mai napig, és megmarad a jövőben is. Ennek köszönhetően a fehér-kék embléma kiáll az ígéret mellett: újra és újra kiemelkedő terméket gyártani, bárhol a világon viseli a logót egy autó.

 

A magyar fordítást köszönjük klubtársunknak, Tóth Ádámnak!

4 comments on “A BMW logó igaz története”

  1. Elek György Válasz

    Úgy emlékszem, mintha az 50-60-as években láttam volna piros fehér BMW matricás személykocsikat! Elképzelhető? Talán ezek a kocsik az NDK ban készülhettek?

Hozzászólások

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .