BMW 730d X-Drive

ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ BMW 730d X-Drive

                Egy szakadó esős, nyár végi napon volt alkalmam kipróbálni az új, BMW 730d XDrive-ot!

A szokásos autót körbejárós, forma világot gusztálgató rész helyett, gyors bepattanás az autóba, majd belülről ismerkedés következett. Várakozáson felüli, igazi 7-es BMW-hez méltó luxusba csöppentem, amire az utastérben felhasznált anyagok és színek tekintetében az individual kivitel is jócskán rátett egy lapáttal. A fekete tető kárpit pld. számomra mindig a sportosabb kivitelek enteriőrjének a sajátossága volt, de ebben az autóban a fűthető / szellőztetethető fehér bőrülésekkel, finoman csiszolt fabetétekkel, az igazi kortalan elegancia megtestesítője lett… Még James Bond sem találhatott volna benne kivetni valót!

Az autóval tovább ismerkedve, egyáltalán nem is bántam a szakadó esőt… Nyugodt autózás mellett, remekül el lehetett szórakozni az autó teljes egészében analóg műszereket nélkülöző LCD központi kijelzőjével, amely kaméleonként változtatta a szín világát a különböző beállításoknak megfelelően. Kezdve a spórolós ECO-PRO beállítással, jég hideg kék kijelzők néznek vissza ránk. A COMFORT beállítás, – mint alap program ennél az autónál -, a klasszikus analóg sebesség és fordulatszám mérő műszerek képét varázsolta elő, szürke háttérrel és fehér mutatókkal. Ízlés dolga, de szerintem ennél a beállításnál volt a legszebb a grafika. A SPORT fokozat viszont egy pillanat alatt olyan vörössé változtatta a műszeregységet, amit egy M-es sporttárs is minden további nélkül bevállalhatna.

Az esőre való tekintettel, – ami az M0-son kezdett csak rá igazán – , a sport fokozat piszkálása helyett inkább a követő radar működését kezdtem tesztelgetni. Tempomat beállítva az előírt max. 110 km/h-ra, amit a head-up display szépen ki is vetít a szélvédőre, a tényleges sebesség feltüntetésével, és az éppen hatályos KRESZ táblák képével együtt.  Ezután már csak a kormányba kell kapaszkodni, és a zenét élvezni. A rendszer a mindenkori tempónak megfelelő követési távolságot tartva, határozottan gyorsítja, vagy éppen lassítja az autót. A városba beérve – egy életem egy halálom alapon – rábíztam az autó megállítását is az elektronikára. Hibátlanul, és finoman működött a dolog. Az este folyamán kicsit később, a kislányom is elragadtatva figyelte, ahogy egészen 1-2 km/h-ig lelassít, majd magától visszagyorsít az utolsó sebesség beállításig az autó. Egyedül akkor kell csak a gázpedálhoz nyúlni, ha már állóra fékezett.

Az autóból kiszállva, azért nem maradt el az a bizonyos gusztálgatás sem… Számomra pillanatnyilag az F10 5-ös BMW jelenti az ikont, legalább is a magasabb széria számú BMW-ket mindig ehhez a típushoz hasonlítom.

Szubjektív vélemény: Az új hetesnek az elejével semmi bajom, fényévekkel túlszárnyalta azt a bizonyos nagyon megosztó Bangle – féle formavilágot, de nekem isten igazából oldalról és hátulról nézve tetszik ez az autó!

Összegezve a benyomásaimat, azon vettem észre magam, hogy nem is különösebben érdekeltek az autó teljesítmény, gyorsulás, nyomaték és hasonló adatai. Valahogy úgy, mint ahogy hajdanán elfogadtuk a Rolls-Roycokat körül ölelő szándékosan fenntartott bizonytalanságot… Maradjunk annyiban, hogy bőségesen elegendő! 🙂

Halász Tibor

 

 

 

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


Notice: Undefined index: b084ba9670e960d24f7e535732f47f9f in /home/bmwclu01/public_html/bmwautoklub.hu/wp-content/plugins/milyen-nap-van-most/milyen-nap-van-most.php on line 49