BMW 3 Gran Tourismo 320d (F34) Élménybeszámoló

[quote align=”center” color=”#999999″]Ajánlom magamnak[/quote]

Nagy várakozással fogadtam, az új BMW 3-as GT tesztvezetésének lehetőségét, mert a korábbi, 5-ös GT formavilága kissé megosztotta a márka rajongóit, és bevallom jómagam is azok közé tartozom, akik inkább egy F10-es volánja mögé ülnének be a nagyobb Gran Turismo helyett…

 

BMW F34

 

BMWAz autót körbejárva elégedetten vettem tudomásul, hogy alighanem „sikerre ítélt” autóval állok szemben.  Bárhonnan nézem az autót, gyönyörű vonalai vannak! Számomra az egyetlen negatívum kívülről nézve, a 320d egycsöves egyszerű kipufogócső kivezetése, amit a mérnökök szerintem jobban beledolgozhattak volna a hátsó lökhárítóba. A négy darab ablakkeret nélküli ajtó viszont pillanatok alatt feledteti velem az iménti észrevételt – nagyon szeretem azokat az autókat, amelyeken ilyen ajtó van! Külső dizájn elem, vagy tényleg hasznos aerodinamikai kiegészítő? Bárhogy legyen is, remekül feldobja az autó far részét a vezető oldali ajtóról elektromosan vezérelhető kis spoiler.

 

 

BMW F34A vezetőülésben helyet foglalva nem ért csalódás, nagyon kényelmes és sportos vezető ülésben találtam magam, minden pontosan úgy áll kézre, ahogy azt a BMW-nél már megszokhattuk, ahogy elvárható. A régebbi típusok rajongójaként örömmel konstatáltam azt is, hogy a műszerfal íve egyre jobban kezd ismét „ráfordulni” a vezetőre… Így tovább, csak nehogy abbahagyják ezt az irányvonalat. A műszerfallal kapcsolatban az egyedüli negatív észrevételem, hogy az egyébként tökéletes grafikájú, nagyméretű középső kijelző panel az autó leállításakor nem húzódik vissza a műszerfalba. Ennyi szerintem még bele férhetett volna… Pozitívum viszont a hatalmas dupla panoráma tető, ami ennek az autónak jellegéből adódóan kötelező tartozéka kell, legyen.

 

 

BMW 320d GTAz igazi meglepetés a hátsó ülésre „magam mögé” beülve fogadott, ugyanis 3-asban, ilyen bőséges térkínálatra igazán nem számítottam. (Utána olvasva megtudtam, hogy a 3-as kombinál is hosszabb az autó.) A helykínálat ezek után a csomagtartónál sem okozott meglepetést, az elektromosan nyíló és záródó, hatalmas üvegfelületű 5. ajtó kimondottan nagyméretű, az ülések ledöntésével remekül variálható csomagtartót takar. Mivel pótkerék ebben az autóban sincs, a csomagtér padlója alatt is használható méretű tároló rekeszt találunk.

 

 

 

320 GTAz autóval útra kelve, megint csak elégedett mosoly terül szét az arcomon. A 184 LE-s két literes diesel motor, a 8 fokozatú automata váltóval remek összhangban van, intenzív gyorsításnál, nagyon rövid váltási idővel pakolgatja a fokozatokat. A tesztvezetés átlagfogyasztása, ahogy várható volt 7,0-7,5 liter között mozgott.

Összességében kinek is ajánlhatnám ezt az autót? Ezúttal leginkább saját magamnak úgy vélem… Nem gond bepakolni a két gyerekes családot minden motyójával együtt egy hétvégi kirándulásra, rendkívül gazdaságosan lehet kivitelezni vele a mindennapos munkába járást, ha pedig kiszabadul vele az ember a városból és hosszabb utat kell, hogy egyedül megtegyen vele…  100%-osan nyújtja azt a bizonyos, semmi máshoz nem hasonlítható BMW feelinget!

 

Halász Tibor

Fotó: Magyar Csaba

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


Notice: Undefined index: b084ba9670e960d24f7e535732f47f9f in /home/bmwclu01/public_html/bmwautoklub.hu/wp-content/plugins/milyen-nap-van-most/milyen-nap-van-most.php on line 49