Élménybeszámoló BMW 220d

 Nagy várakozással fogadtam a BMW egyik igazi újdonságának, a 220d kipróbálásának a lehetőségét.

 Az autót körbe járva örömmel konstatáltam, hogy a BMW az utóbbi években egyszerűen nem tud hibázni formaterv kérdésében. Kifejezetten sportos és agresszív az orr rész, talán csak a ködlámpák helyén lévő fekete vak dugók rontották az összképet, és ezzel együtt az első benyomást. Tovább haladva, az autó vonalai oldalnézetből is nagyon szépre sikeredtek, sőt még a far rész sem okozott csalódást. (Ez számomra kifejezetten kellemes csalódás, mert a kis BMW-k közül a 2008-ban bemutatott lépcsőshátú 1-es far kiképzésétől bizony egyáltalán nem voltam elragadtatva.) Az ajtónyitásnál ismét csak elégedetten nyugtáztam, hogy a formatervezők ennél az autónál sem feledkeztek meg a coupé kivitel egyik legszebb forma jegyéről: a szép hosszú üveg keret nélküli ajtókról.

Az autóban mélyre beülve sportos környezet fogad, és ahogy egy BMW-nél megszokhattuk minden kezelőszerv a „helyén van” és kellemesen kézre is áll. Szembe tűnik a 3-asból megismert hatalmas központi kijelző is, ami változatlanul fixen uralja a műszerfal közepét kikapcsolt állapotban is. Kényelmesek és jó oldaltartásúak a piros cérnával vart fekete bőr sportülések, összességében a bel tér tökéletesen illeszkedik a BMW típus paletta jelenlegi sorába. Elől bőséges a hely kínálat, csupán a biztonsági öv elérése és a mechanikus ülés állítás kezelő szervei tudnak kicsit kényelmetlenek lenni. Az autóba hátra, „magam mögé” beülve meglepően jó a hely kínálat, a tervezők az üléslap dőlés szögével játszva kifejezetten elfogadható lábteret hoztak létre.

Tesztautónk lelke a 2.0 literes diesel motor ebben a változatban is már 184 LE teljesítménnyel szolgál, ami az autó alig 1400 kg-os tömegével párosítva sokat sejtető adat. Természetesen, ahogy várható volt nem is okozott csalódást, a nyolcsebességes automata váltóval még komfort üzemmódban is repíti az autót, sport és sport+ üzemmódban pedig már kifejezetten gokartos volt az érzés. (Nem csodálkoznék rajta, ha leginkább kilinccsel előre jönnének velem szemben a kanyargósabb utakon ezek az autók.) Sportkocsihoz méltóan gyorsul, állja a kanyarokat, jó vele autózni városi és országúti körülmények között egyaránt. Ráadásul mind ezt olyan gazdaságosan kivitelezi, ami számomra rendkívül irigylésre méltó. A gazdaságos üzemeltetés jegyében itt sem hiányozhat az Eco-Pro üzemmód, ami talán túlságosan is „megszelídíti” ezt a sportosnak teremtett autót.

Próba utam végeztével mindig fel szoktam tenni magamban azt a kérdést, hogy kinek is ajánlanám ezt az autót? Méretei miatt egy családban ez csak 2. autóként jöhet szóba, ami az extrákkal együtt 10-12 Mio-s árcédula miatt már kissé szűkíti a kört. Ugyanakkor max. 2 főnek akár a mindennapos munkába járást is igazi élménnyé, kikapcsolódássá teheti, pontosan, úgy ahogy a rendszámkeretének a felirata szerint is nemes egyszerűséggel hirdeti:

 „ A VEZETÉS ÉLMÉNYE”

Halász Tibor

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


Notice: Undefined index: b084ba9670e960d24f7e535732f47f9f in /home/bmwclu01/public_html/bmwautoklub.hu/wp-content/plugins/milyen-nap-van-most/milyen-nap-van-most.php on line 49