Az új Z4

Semmi mással össze nem téveszthető karakterét klasszikus arányai és legkorszerűbb műszaki megoldásai harmonikus összjátéka határozza meg – az új BMW Z4 hajtásrendszere és felszereltségi programja további fejlesztéseivel a hagyományokban gazdag roadster-koncepció hamisítatlan, egyben izgalmas és vonzó mai interpretációjaként érkezik a piacra. Új külső elemei, utastere egészen a legapróbb részletekig menő finomításai, új „Design Pure Traction” felszereltségi csomagja, sDrive18i belépőmodellje és a BMW ConnectedDrive kínálatának legfrissebb tagjai avatják a BMW nagysikerű roadsterét még vonzóbbá és egyénibbé.

Az új BMW Z4 25 esztendővel a legendás BMW Z1 megjelenése után mutatkozik be. Az 1987-es Frankfurti Autószalonon (IAA) debütált roadster nem csupán ajtói forradalmian új megoldásával keltett nagy feltűnést, hanem rendkívüli agilitás és pontosság jellemezte irányíthatósági tulajdonságaival is. A BMW Z1 a legújabb fejezet kezdetét jelezte a BMW roadsterek történetében, amelyet egészen a harmincas évekig visszanyúlva olyan csúcspontok határoztak meg, mint az 1940-es Mille Miglia győzteseként ünnepelt BMW 328, illetve az 1955-ös BMW 507. A kilencvenes években a BMW Z3 és a BMW Z8 ébresztett újra lelkesedést a nyitott kétülésesek klasszikus koncepciója iránt. E modellek készítették elő a BMW Z4 első generációjának útját, amelyet második nemzedékében a márka első lenyitható keménytetővel készült roadstere követett.

 

Dizájn: klasszikus arányok a modern karakter szolgálatában

A BMW modern roadstereinek sikere a járműkoncepció következetes megvalósításából táplálkozik, amely a formavilág és a menettulajdonságok terén egyaránt jól érzékelhető, és a BMW Z4 karakterében is autentikusan érvényesül. Megnyújtott motorházfedele, hosszú tengelytávja, alacsonyan ívelő övvonala és lapos fara olyan egyértelműen és kompromisszumot nem ismerve uralják megjelenését, mint egyetlen más modellét sem e szegmensben. A kifejezetten mély, röviddel a hátsó tengelyvonal elé helyezett üléspozíciónak köszönhetően a vezető és utasa egyaránt különösen intenzíven érzékelheti a hátsó kerékre ható hossz- és oldalirányú erőket. E közvetlen kapcsolat a gáz finom és pontos adagolásában is segíti a pilótát – megszületett a BMW stílusára jellemző, vérbeli roadster-feeling.

Keményteteje szintén harmonikusan simul az újdonság formavilágába, zárt állapotában lágyan ívelő tetővonalat formázva. A nagy ablakfelületek optimális körkörös kilátást biztosítanak, tágas térérzet mellett. A tető lenyitásakor két fő eleme kompakt módon egymásra simulva tűnik el a roadster lapos hátuljában. A diszkrét fekete tónusú A-oszlopok különösen nyitott tető esetén emelik ki hatásosan az új BMW Z4 lapos sziluettjét. Zárt állapotában különösen markáns az extrafelszerelésként kínált „BMW Individual” tetőváltozat, amely lakkfekete és „Gleccserezüst metál” kontrasztárnyalatokban rendelhető. A tető egyszerű gombnyomással – 40 kilométer/óráig akár menet közben is – lenyitható, a teljesen automatikus folyamat 19 másodpercet igényel.

A karakteres kettős körfényszórók a széles „BMW vesékkel” közösen roadster-specifikus stílusban fogalmazzák meg az orr – márkára jellemző – arculatát. A szériafelszereltség részét képező „Bi-Xenon” fényszórók, kimondottan karcsú vonalaikkal mélyen az első sárvédőkbe nyúlnak. LED-technikájú fénygyűrűik a márkára jellemzően látják el a nappali menetfény funkcióját. A fényszórók emellett hangsúlyosan háromdimenziós hatású, a xenon-technika igényességét jól kiemelő kialakításúak. A kettős körmotívumok felső szegélyét karakteres LED-fénycsíkok metszik le, amelyek fémszegélyükön finoman rajzolt „BMW” feliratot hordoznak. A fényszórókba integrált irányjelzőket krómozott szegély övezi, amelyek szintén a fényforrások nemes és igényes karakterét emelik ki. Az első sárvédők „kopoltyú-elemei” az oldalsó irányjelzők újszerű, kúpos foglalataként fokozzák a formák dinamikus lendületét.

 

Markáns stílusjegyek: új színek, a „Design Pure Traction” felszereltségi csomag, további könnyűfém keréktárcsák és az M-sportcsomag

Az új BMW Z4 palettáján 11 külső szín sorakozik, köztük az új „Ásványszürke metál”, „Gleccserezüst metál”, illetve a kizárólag a „Design Pure Traction” felszereltségi csomag részeként rendelhető „Valencia-narancs metál”. Az új összeállítás különösen vonzó megjelenést kölcsönöz a roadster számára, ami az utastér feszültséggel teli fekete-narancsszín kontrasztjának köszönhető. A specifikus Alcantara ajtókárpitok a műszerfal alsó részéhez hasonlóan narancsszínűek. Az ülések fekete bőrkárpitját „Valencia-narancs” árnyalatú kontrasztvarrások díszítik, az ülőfelületeken és a támla középső sávján pedig szintén narancsszínű és vékony fehér szegéllyel ellátott díszcsíkok húzódnak. Az ajtókárpitok és a műszerfal alsó része kívánságra feketében is rendelhető. A „Design Pure Traction” felszereltségi csomag további exkluzív elemei a fémszövet belső díszítőelemek, amelyek az ajtókilincs és a sebességváltókar környezetében fényes fekete betétekkel alkotnak ízléses kombinációt. Az új opció az eddigi „Design Pure Impulse” csomagot váltja fel, s kívánságra további külső színekkel is rendelhető.

Az utastér alapkivitelhez tartozó újdonságai közé tartoznak a központi légbefúvó nyílásokat és az iDrive kezelési rendszer – az opcionális „Professional” navigációs rendszerrel együtt rendelhető – kihajtható Központi kijelzőjét (Control Display) szegélyező fényes fekete betétek. Az új BMW Z4 extrafelszerelésként rendelhető belső díszítőelemeinek palettája az antracittónusú „Fineline” nemesfával bővült. A BMW Z4 sDrive28i, BMW Z4 sDrive35i és BMW Z4 sDrive35is a „Kansas” bőrkárpitozással is rendelhető, amely opcióként a további modellváltozatok kínálatában is szerepel.

Új változatok jelentek meg az extrafelszerelésként rendelhető keréktárcsák palettáján is, 17 és 18 col peremátmérővel új V-küllős, igény szerint vegyes, azaz elöl és hátul eltérő méretű abroncsokkal szerelhető modellek állnak rendelkezésre.

Különösen intenzíven hangsúlyozza a roadster dinamikus karakterét az „M” sportcsomag, amelyben „M” sportfutómű, 18 colos „M” könnyűfém keréktárcsák és egy nagyméretű első légbeömlő nyílásokat és antracit metál tónusú hátsó lökhárító-betétet tartalmazó „M” aerodinamikai csomag szerepel. Az utastér sportos hangulatáról többek között sportülések, „M” bőrbevonatú sportkormány, „M” vezetőoldali lábtámasz, „M” küszöblécek és az antracitárnyalatú mennyezetkárpit gondoskodik. A karakteres belső hangulatot az „Aluminium Carbon” díszítőelemek, a bőrbevonatú „M” váltókar-gomb és a kombinált műszeregység szürke számlapjai teszik teljessé. Az új BMW Z4 sDrive35is már alapkivitelében a modell-specifikus „M” sportcsomaggal szerelve gördül le a szerelőszalagról.

Motorok: BMW TwinPower Turbo technika öt teljesítménylépcsőben

Az új BMW Z4 piaci bevezetésekor a hajtásrendszerei palettája immár öt benzinmotorra bővül. A három- négy-, illetve két hathengeres erőforrás közös jellemzője a BMW kettős turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technikája, amely az élvezetes és üzemanyag-takarékos autózás példamutatóan kedvező harmóniáját kínálja. Az új BMW Z4 minden változata már ma teljesíti az EU6 szabvány csupán 2014-től hatályos kipufogógáz-előírásait.

 

Új belépőmodellként a BMW Z4 sDrive18i jelenik meg a kínálatban. Hajtásáról egy 2,0 literes, a BMW TwinPower Turbo technikájával működő erőforrás gondoskodik, amely 5.000-es percenkénti fordulatszámnál 115 kW/156 LE teljesítményt produkál. A négyhengeres konstrukció legújabb változata az 1.250 és 4.400 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére bocsátja 240 newtonméter maximális forgatónyomatékát. Az új BMW Z4 sDrive18i hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, de extraként nyolcfokozatú sport-automata váltóművel is rendelhető. Az új modell álló helyzetből 7,9 másodperc (automata sebességváltóval 8,1 másodperc) alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége 221 kilométer/óra (220 km/h). A BMW Z4 sDrive18i az EU-tesztcikluson manuális és automata sebességváltóval 100 kilométerenként átlagosan egyaránt 6,8 literes üzemanyag-fogyasztást produkált, kilométerenként 159 gramm széndioxid kibocsátása mellett.

Az új BMW Z4 sDrive18i modell BMW TwinPower Turbo együttese a Twin-Scroll elv szerinti feltöltő-rendszert, valamint a Nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezés (High Precision Injection), VALVETRONIC változó szelepvezérlés és Kettős VANOS vezérműtengely-állítás technikáit foglalja magában. E fejlett megoldások ugyanezen csomagja működik a BMW Z4 sDrive20i és BMW Z4 sDrive28i 2,0 literes erőforrásaiban is, amelyekhez a szériakivitel hatfokozatú manuális sebességváltójának alternatívájaként szintén rendelhető a nyolcfokozatú sport-automata váltómű. Utóbbi optimális hangolása még kedvezőbb gyorsulásértékeket biztosít számukra. Minden további motorváltozat, vagyis az sDrive20i, sDrive28i, sDrive35i és sDrive35is továbbra is megmarad a palettán.

 

Széles körű felszereltség a kényelem szolgálatában

Az új BMW Z4 a vezetés márkára jellemző élvezetét közvetítve a sportosság iránti igényeket éppúgy szem előtt tartja, mint a kényelem szempontjait. A pillanatnyi menethelyzet és a vezető egyéni tetszése szerinti konfiguráció a szériakivitelhez tartozó „élménykapcsolóval” (Driving Experience Control) választható. A középkonzol billenőkapcsolójával a „COMFORT”, a „SPORT” és a „SPORT+” üzemmód aktiválható, amelyekkel a motor gázadási reakciói, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (DSC), s amennyiben a felszereltség tartalmazza, az automata sebességváltó kapcsolási karakterisztikája, a Servotronic kormányberendezés jelleggörbéje és a lengéscsillapítók elektronikus szabályzása is befolyásolható. Az éppen választott üzemmód szerint karakteres és egymástól jól elkülöníthető járműbeállítások hívhatók le.

 

A szériafelszereltség további elemei a xenon-fényszórók és a légkondicionáló berendezés, a fűthető hátsó szélvédő és a csomagtér-fedél szervozár (Soft-Close) funkciója, illetve a defekttűrő gumiabroncsok és ezek nyomásellenőrző rendszere. A „BMW Business” rádió CD-meghajtóval, AUX-In csatlakozással és hat hangszóróval a roadster mindegyik változatában alapfelszerelés, amelynek alternatívájául a „BMW Professional” rádió és a 14 hangszóróval működő „Professional” audio-rendszer szolgál. A szintén opcionális „Professional” navigációs berendezés nagyfelbontású, háromdimenziós térképeket jelenít meg az iDrive kezelési rendszer 8,8 col képátlójú képernyőjén. Navigációs adatait a rendszer saját merevlemezes meghajtóján tárolja, amely emellett a személyes zenei anyagok számára is szolgál 12 GB kapacitással.

 

Tovább bővült a BMW ConnectedDrive vezetői segédrendszereinek és mobilitási szolgáltatásainak kínálata. Az új BMW Z4 így többek között már esőérzékelővel, Adaptív kanyarvilágítással (Adaptive Headlights) és távfény-asszisztenssel (High Beam Assistant) is rendelhető, de a palettáról a fékezési funkcióval kiegészített sebességszabályzó berendezés és – az autó elején és hátulján elhelyezett érzékelőkkel működő – Park Distance Control sem hiányozhat. A „Professional” navigációs berendezéssel közösen a „ConnectedDrive Services” opciója internet-alapú információs és szórakoztató funkciók sokaságát teszi lehetővé az autóban. E rendszer egyben a BMW Online portáloldal, az egyes alkalmazások (Apps) Központi kijelzőn (Control Display) történő megjelenítése és az iDrive Controller elérhetőségének előfeltétele is. Mindemellett a „Real Time Traffic Information” funkciója is rendelkezésre áll, amely valós idejű információkkal szolgál a torlódásokról és elterelésekről a vezető számára. Az Apple iPhone tulajdonosok a BMW Apps segítségével többek között webrádió-állomásokat foghatnak, a különböző Facebook- és Twitter-bejegyzéseket pedig a fedélzeti monitoron jeleníthetik meg, illetve fel is olvastathatják őket.

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


Notice: Undefined index: b084ba9670e960d24f7e535732f47f9f in /nfsmnt/hosting2_1/4/4/442c4212-0f74-4ad0-aca2-24fcea678bf9/bmwautoklub.hu/web/wp-content/plugins/milyen-nap-van-most/milyen-nap-van-most.php on line 49