Az új F 800 GS Adventure

2.  Tulajdonságok és dizájn

 

 

 

 

BMW GS Adventure – a motoros kalandok szinonimája

Motorkerékpárral bejárni a Föld legtávolabbi tájait, ott is továbbmenni, ahol mindenki más már visszafordulna – ezt kínálják immár sok éve a nagy BMW GS Boxer sorozat Adventure modelljei. Az F 800 GS Adventure formájában a BMW Motorrad első ízben kínálja e koncepcióját a középkategóriájú endurók szegmensében is, amely a boxer-család GS Adventure tagjaihoz hasonlóan kimondottan a nehéz körülmények közötti terepes bevetésekre összpontosít.

 

Nyomatékos és rendkívül kulturált járású „sorkettes” erőforrás

Akárcsak az F 800 GS, úgy az F 800 GS Adventure is a különösen kompakt felépítésű, 8,3 fokban előre megdöntve beépített, hengerenként négyszelepes, soros kéthengeres motorral készül. Összlökettérfogata 798 köbcentiméter, elektronikus benzinbefecskendezéssel és szabályozott katalizátorral működik, s hatfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik. Érzékeny gázadási reakciói, meggyőző vonóereje és csekély üzemanyag-fogyasztása egyaránt alapvető erényei között szerepel. Egyedülálló a sorozatgyártású motorkonstrukciók körében a kiegészítő hajtókarral megoldott tömegkiegyenlítés, amely az első és másodrendű tömegerőket csaknem teljes mértékben kiegyenlítve gondoskodik a kéthengeres messzemenőkig rezgésmentes üzeméről. A folyadékhűtésű erőforrás 7500-as percenkénti fordulatszámnál változatlanul 63 kW (85 LE) teljesítménnyel szolgál, maximális forgatónyomatéka pedig 5750-es percenkénti fordulatnál 83 newtonméterre adódik.

 

 

Robusztus futómű megerősített hátsó vázzal és blokkolásgátlóval

Az új F 800 GS Adventure az F 800 GS robusztus és jól bevált, magas torziós merevségű, csőváz-rendszerű acél vázszerkezetére épül, amely a motort is teherviselő elemként integrálja. A tervezők a csomólemezekkel megerősített kormányagy-rögzítést és az egyrészes, kokillaöntési eljárással készült kettős alumínium lengőkart is változatlanul hagyták. Egyedül a négyszögletű acélcső-profilból készült hátsó vázat erősítették meg, amely így biztosan megfelel a nyolc literrel megnövelt üzemanyagtartály, illetve a fokozott terepes használat igénybevételének. Mint a BMW minden sorozatgyártású motorkerékpárja, az új F 800 GS Adventure is már alapkivitelében blokkolásgátló berendezéssel (ABS) készül, s mint az F 800 GS felszereltségében, az Adventure fékrendszerében is a Bosch 9M BMW különösen könnyű és kompakt kétcsatornás rendszere dolgozik. E technika a még érzékenyebb reakciók szolgálatában lineáris szabályzású belépőszelepekkel, illetve olyan kerékfordulatszám-érzékelőkkel készül, amelyek önműködően felügyelik a szenzor és az érzékelő-kerék közötti távolságot. A blokkolásgátló – például lendületes terepmotorozáskor – a motoros kívánsága szerint gombnyomásra ki is kapcsolható.

 

 

Elektronikus futóműállítás (ESA) gyári extrafelszerelésként

Gyári extrafelszerelésként, s a középkategóriájú endurók piaci szegmensében egyedülálló megoldásként szerepel a palettán az Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) rendszere. E technikával a motoros – mint az F 800 GS esetében – igen kényelmesen, a bal oldali kormányarmatúráról egyszerű gombnyomással, s akár menet közben is állíthatja a hátsó rugóstag széthúzási csillapítását. Az elektronikus szabályzás a motoros által választott „Komfort”, „Normal” vagy „Sport” üzemmód szerint határozza meg a csillapítás optimális karakterisztikáját, majd ennek megfelelően állítja át a rendszert. A műveletet a lengéscsillapítóra épített kisméretű és könnyű léptetőmotor végzi, miközben a műszeregységen a megfelelő szimbólum jelzi a változást. A rugótalp ezzel szemben manuálisan, a jól hozzáférhető kézikerékkel állítható.

 

 

Kipörgésgátló (ASC) gyári extrafelszerelésként

Ugyancsak egyedülálló technika a középkategóriájú endurók szegmensében – akárcsak az F 800 GS esetében – a BMW Motorrad kipörgésgátló (Automatic Stability Control; ASC) vezetői segédrendszere. E kipörgésgátló az útfelület és a hátsó kerék közötti pillanatnyi súrlódási tényező függvényében korlátozza szükség szerint a motor forgatónyomatékát, így időben elejét veszi a hátsó kerék hajtásából eredő megcsúszásának (kipörgésének). Az eredmény pedig még hatékonyabb vonóerő-átadási képességekben, illetve a fokozott biztonságban érzékelhető. Amennyiben a motoros nem kíván beavatkozást a motor szabályzásába, a berendezést – akár menet közben is – egyszerű gombnyomással ki is kapcsolhatja.

 

A középkategória további újdonságaként kínálja az F 800 GS Adventure kipörgésgátló (ASC) opcionális rendszeréhez külön extraként rendelhető enduro-üzemmódot. A motoros ekkor a műútról a terepre letérve kényelmesen, a kormányról válthat e menetprogramra, az ASC és a blokkolásgátló (ABS) rendszerek működésének e speciális, terepes változatára. E móduszban az ASC és az ABS egyaránt magasabb beavatkozási küszöbértékek mentén dolgozik, valamivel nagyobb kipörgést téve lehetővé a hátsó kerék számára. Ennek eredményeképpen laza talajon kedvezőbb gyorsulási és lassulási értékek érhetők el, a terepmotorozás még dinamikusabb és aktívabb élménye mellett. Az enduro-üzemmód csak az extrafelszerelésként kínált ASC berendezéssel együtt, az enduro-csomagban rendelhető, de az ASC a továbbiakban is – önállóan is – rendelkezésre áll.

 

 

Új dizájn és a további felszerelésekkel még hangsúlyosabb világjáró-karakter

Az új F 800 GS Adventure specifikus felszerelések egész sorával kíván megfelelni világjáró enduró karakterének, amellyel a világ legtávolabbi zugai is megbízhatóan és biztonságosan fedezhetők fel.

 

Az új F 800 GS Adventure már megjelenésében is az élmények és kalandok megtestesítője. A nagyméretű boxermotoros GS Adventure stílusában fellépése autentikus, s kimondottan férfias és robusztus. A markáns és oly jellegzetes „GS Flyline” minden tekintetben zavartalanul érvényesülhet.

 

Az új F 800 GS Adventure az ergonómia és a kényelem területén az F 800 GS modelléhez képest komfortosabb, s valamivel magasabb ülésével is jelzi világjáró karakterét, amelyen a hosszú napi etapok még könnyebben teljesíthetők. Alacsonyabb kivitelű ülés extrafelszerelésként kapható. A nagyobbra méretezett szélvédő még hatékonyabb védelemről gondoskodik az esővel és a széllel szemben, de masszív markolatvédők, illetve állítható kuplung és fékkar is rendelkezésre áll.

 

A fokozott terepes használhatóság elemei a rezgéscsillapító hatású, a terepes bevetések során eltávolítható gumifelülettel kialakított enduro-lábtartók. A lábfék-kar állítható kialakítása még terepen, álló testtartással is hatékonyan segíti a hátsó fék optimális adagolhatóságát. Az úttalan utak gyakran zord körülményeihez igazodik a lábfék-kar megerősített konstrukciója, valamint motorvédő csőidom és egyidejűleg az üzemanyagtartály védelmeként is szolgáló oldaldoboz-tartó. A 24 literes tank 8 literrel nagyobb az F 800 GS tartályánál, nagyjából 120 kilométerrel növelve a hatótávot.

 

 

F 800 GS Adventure „Launch Edition” széles körű felszereltséggel a piaci bevezetésre

Az új F 800 GS Adventure piaci bevezetésére jelenik meg ezer darabra limitált sorozatban a gazdag felszereltségű „Launch Edition” speciális modellváltozat. Az eleve széles körű alapfelszereltség így a matt „Sandrover” színű F 800 GS Adventure „Launch Edition” esetében három további csomaggal bővíthető. A komfort-csomagban fedélzeti számítógép, markolatfűtés és fősztender szerepel, míg az enduro-csomag esetén a „Launch Edition” kivitel is rendelkezhet az ASC rendszerével és annak enduro-üzemmódjával. A felszereltségi kínálatot a különleges kiegészítők csomagja teszi teljessé, zárható alumínium csomagtartódoboz-készletével, felső doboz (Topcase) tartójával, valamint a BMW Motorrad Navigator Adventure navigációs rendszerrel (a megfelelő tartóval és kábellel).

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


Notice: Undefined index: b084ba9670e960d24f7e535732f47f9f in /nfsmnt/hosting2_1/4/4/442c4212-0f74-4ad0-aca2-24fcea678bf9/bmwautoklub.hu/web/wp-content/plugins/milyen-nap-van-most/milyen-nap-van-most.php on line 49