Az új BMW F 800 GS Adventure

1.  Az új BMW F 800 GS Adventure

Összefoglaló

A BMW Motorrad nem csupán a nagyméretű túra-endurók piacán szerepel a legsikeresebb gyártóként, hanem F 700 GS és F 800 GS modelljeivel a középkategóriájú endurók körében is éllovasnak számít.

Az új F 800 GS Adventure e vezető pozíciót erősíti tovább. Az F 800 GS dinamikus, kifejezetten a terepezésre összpontosító karakterének alapjain az Adventure az agilitás, a sokoldalú túra-alkalmazhatóság és a magas színvonalú terepes képességek optimális ötvözetét kínálja. A nagysikerű boxermotoros GS Adventure modellek nyomdokain és példája nyomán most újabb vérbeli GS Adventure koncepció jelenik meg a túramotorosok, világjárók és endurósok számára a középkategóriában.

Az új F 800 GS Adventure az F 800 GS bevált és karakteres, vízhűtésű, hengerenként négyszelepes, kéthengeres erőforrását vette át. E korszerű, 798 köbcentiméteres aggregát elektronikus benzinbefecskendezéssel, szabályozott katalizátorral és hatfokozatú sebességváltóval készül. Teljesítménye 7.500-as percenkénti fordulatszámnál változatlanul 63 kW (85 LE), s 83 newtonméter maximális forgatónyomatékát 5.750 percenkénti fordulatnál adja le, mindvégig érzékeny gázadási reakciókkal, intenzív vonóerővel és kedvező üzemanyag-fogyasztási értékekkel szolgálva.

Technika és felszereltség világutazóknak

Akárcsak az F 800 GS, az Adventure is robusztus és nagy torziós merevségű csővázra épül, a tekintélyes hatótáv szolgálatában álló, 24 literesre növelt üzemanyagtartály (+8 liter az F 800 GS tankjához képest) okozta terhelést a megerősített hátsó vázkeret veszi fel. Az F 800 GS felszereltségéhez hasonlóan az Adventure is már alapkivitelében tartalmaz blokkolásgátló berendezést (ABS). Az olyan fejlett biztonsági és menetdinamikai rendszerek, mint az elektronikus kipörgésgátló (Automatic Stability Control; ASC) illetve az Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA) gyári extrafelszerelésként állnak rendelkezésre. A BMW F 800 GS modellel együtt így az F 800 GS Adventure a piac legbiztonságosabb középkategóriájú túra-endurójaként szerepel a palettán. Az F 800 GS Adventure emellett az ASC rendszerhez extraként az új enduro-üzemmódot is kínálja. A vezető ekkor a terepes használat során egyszerű gombnyomással emelheti meg az ABS és az ASC rendszereinek beavatkozási küszöbértékeit, laza talajon is optimális gyorsulási illetve lassulási értékek mentén élvezve a motorozás még dinamikusabb élményét.

Új, kimondottan férfias stílusú burkolata az F 800 GS Adventure világjáró-karakterét is kiemeli, amelyhez szintén új és különösen kényelmes ülése, a szél és az eső elleni fokozott védelem jegyében megnövelt szélvédője, illetve kéz-protektorai is nagyban hozzájárulnak. Az F 800 GS Adventure felszereltségét széles enduro-lábtartók, állítható és megerősített lábfék-kar, valamint motorvédő csőidom és egyidejűleg az üzemanyagtartály védelmeként is szolgáló oldaldoboz-tartó teszi teljessé.

A piaci bevezetésre BMW F 800 GS Adventure „Launch Edition”

Az új F 800 GS Adventure piaci bevezetésére jelenik meg az ezer példányban készülő „Launch Edition” különleges változat is. Az F 800 GS Adventure „Launch Edition” egyéni stílusjegye „Matt Sandrover” színe, amely három felszereltségi csomaggal kombinálható. A komfort-csomagban fedélzeti számítógép, markolatfűtés és középállvány szerepel, míg az enduro-csomaggal a „Launch Edition” kivitel is rendelkezhet az ASC rendszerével és annak enduro-üzemmódjával. A felszereltségi kínálatot a kiegészítők csomagja teszi teljessé, zárható alumínium csomagtartódoboz-készletével, topcase-tartójával, valamint a BMW Motorrad Navigator Adventure navigációs rendszerrel (a megfelelő tartóval és kábellel).

Az új BMW F 800 GS Adventure különlegességei az F 800 GS felszereltségével összevetve:

  • Az F 800 GS sokoldalú alapkoncepciójának átvétele erőteljes kéthengeres motorral és magas fokú mozgékonyságot biztosító futóművel, ám mindemellett jelentősen fokozott terepes képességek és világjáró-karakter
  • Hangsúlyosan robusztus és férfias GS Adventure Design burkolati elemek
  • A nagyméretű hátsó üzemanyagtartály ellenére is kiegyensúlyozott arányok
  • 24 literesre megnövelt üzemanyagtartály (+ 8 liter)
  • Mintegy 120 kilométerrel megnövelt hatótáv
  • Szériakivitelben blokkolásgátló berendezés (ABS), gyári extrafelszerelésként vagy különleges kiegészítő formájában elektronikus kipörgésgátló (Automatic Stability Control; ASC)
  • Új extraként enduro-üzemmód az ASC rendszerhez
  • Gyári extrafelszerelésként Elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment; ESA)
  • Megerősített hátsó vázkeret
  • Még kényelmesebb ülés
  • Nagyméretű szélvédő
  • Széles enduro-lábtartók
  • Állítható és megerősített lábfék-kar
  • Motorvédő-cső
  • Egyidejűleg az üzemanyagtartály védelmeként is szolgáló oldaldoboz-tartó
  • Gyári extrafelszerelések és különleges kiegészítők széles kínálata

A legfontosabb műszaki eltérések áttekintése:

BMW F 800 GS Adventure           BMW F 800 GS

Üzemanyagtartály térfogata:               24 liter                                            16 liter

Ülésmagasság alapkivitelben:             890 mm                                          880 mm

Alacsony ülésmagasság:                     860 mm                                          850 mm

Alacsonyított kivitel elérhető:             nem                                                igen, 820 mm

Saját tömeg (DIN):                              229 kg                                            214 kg

Terhelhetőség:                                     225 kg                                            230 kg

Méretek

hosszúság/szélesség/

magasság:                                           2.305/925/1.450 mm                      2.300/920/1.345 mm

Üzemanyag-fogyasztás

90/120 km/h:                                      4,3/5,7 l                                          3,8/5,2 l

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


Notice: Undefined index: b084ba9670e960d24f7e535732f47f9f in /nfsmnt/hosting2_1/4/4/442c4212-0f74-4ad0-aca2-24fcea678bf9/bmwautoklub.hu/web/wp-content/plugins/milyen-nap-van-most/milyen-nap-van-most.php on line 49