[quote align=”center” color=”#999999″]Ajánlom magamnak[/quote]
Nagy várakozással fogadtam, az új BMW 3-as GT tesztvezetésének lehetőségét, mert a korábbi, 5-ös GT formavilága kissé megosztotta a márka rajongóit, és bevallom jómagam is azok közé tartozom, akik inkább egy F10-es volánja mögé ülnének be a nagyobb Gran Turismo helyett…
Az autót körbejárva elégedetten vettem tudomásul, hogy alighanem „sikerre ítélt” autóval állok szemben. Bárhonnan nézem az autót, gyönyörű vonalai vannak! Számomra az egyetlen negatívum kívülről nézve, a 320d egycsöves egyszerű kipufogócső kivezetése, amit a mérnökök szerintem jobban beledolgozhattak volna a hátsó lökhárítóba. A négy darab ablakkeret nélküli ajtó viszont pillanatok alatt feledteti velem az iménti észrevételt – nagyon szeretem azokat az autókat, amelyeken ilyen ajtó van! Külső dizájn elem, vagy tényleg hasznos aerodinamikai kiegészítő? Bárhogy legyen is, remekül feldobja az autó far részét a vezető oldali ajtóról elektromosan vezérelhető kis spoiler.
A vezetőülésben helyet foglalva nem ért csalódás, nagyon kényelmes és sportos vezető ülésben találtam magam, minden pontosan úgy áll kézre, ahogy azt a BMW-nél már megszokhattuk, ahogy elvárható. A régebbi típusok rajongójaként örömmel konstatáltam azt is, hogy a műszerfal íve egyre jobban kezd ismét „ráfordulni” a vezetőre… Így tovább, csak nehogy abbahagyják ezt az irányvonalat. A műszerfallal kapcsolatban az egyedüli negatív észrevételem, hogy az egyébként tökéletes grafikájú, nagyméretű középső kijelző panel az autó leállításakor nem húzódik vissza a műszerfalba. Ennyi szerintem még bele férhetett volna… Pozitívum viszont a hatalmas dupla panoráma tető, ami ennek az autónak jellegéből adódóan kötelező tartozéka kell, legyen.
Az igazi meglepetés a hátsó ülésre „magam mögé” beülve fogadott, ugyanis 3-asban, ilyen bőséges térkínálatra igazán nem számítottam. (Utána olvasva megtudtam, hogy a 3-as kombinál is hosszabb az autó.) A helykínálat ezek után a csomagtartónál sem okozott meglepetést, az elektromosan nyíló és záródó, hatalmas üvegfelületű 5. ajtó kimondottan nagyméretű, az ülések ledöntésével remekül variálható csomagtartót takar. Mivel pótkerék ebben az autóban sincs, a csomagtér padlója alatt is használható méretű tároló rekeszt találunk.
Az autóval útra kelve, megint csak elégedett mosoly terül szét az arcomon. A 184 LE-s két literes diesel motor, a 8 fokozatú automata váltóval remek összhangban van, intenzív gyorsításnál, nagyon rövid váltási idővel pakolgatja a fokozatokat. A tesztvezetés átlagfogyasztása, ahogy várható volt 7,0-7,5 liter között mozgott.
Összességében kinek is ajánlhatnám ezt az autót? Ezúttal leginkább saját magamnak úgy vélem… Nem gond bepakolni a két gyerekes családot minden motyójával együtt egy hétvégi kirándulásra, rendkívül gazdaságosan lehet kivitelezni vele a mindennapos munkába járást, ha pedig kiszabadul vele az ember a városból és hosszabb utat kell, hogy egyedül megtegyen vele… 100%-osan nyújtja azt a bizonyos, semmi máshoz nem hasonlítható BMW feelinget!
Halász Tibor
Fotó: Magyar Csaba