fbpx

2011. 11. 26. Vezetéstechnikai pálya

Időpont: 2011. november 26. szombat. Két 8 fős csoportba veszünk részt a 3,5-3,5 órás programon. A délelőtti csoport reggel 9 órakor kezd, a délutáni csoportunk 13 órakor kezdhet.

Felhívjuk a figyelmedet, hogy ha lehet eddig az időpontig rakasd fel a téli gumit az autódra!

Helyszín: Magyar Autóklub vezetéstechnikai tanpályája 1043 Budapest, Berda József u. 15.

A részvételi díj amelyben már benne van a támogatás is amit a BMW Autóklub nyújt a tagjainak, 12.500- Ft/autó.

Nem tagoknak 18.500- Ft/autó

Részvételi szándékod minél előbb  jelezd az info (kukac) bmwautoklub.hu címre. Írd meg azt is, hogy a délelőtti vagy a délutáni programon szeretnél részt venni. A részvételi lehetőséget jelentkezési és fizetési sorrendben biztosítjuk. K&H Bank 10402166 – 00305769 – 00000000 a megjegyzésbe légy szíves tüntesd fel a neved és hogy vezetéstechnika.

7 comments on “2011. 11. 26. Vezetéstechnikai pálya”

  1. Horváth Zoltán Válasz

    Sziasztok!

    Sajnos (szerencsére?) a reggeli időpont betelt!!! Így csak a délben kezdődő tréningre tudsz jelentkezni, ott most még van 5 db szabad hely. Vagy ha csak a délelőtt jó neked akkor a várólistára tudsz jelentkezni és ha valaki nem fizeti be egy héten belül a részvételi díjat akkor a helyébe léphetsz.

    Üdv: Zoli

  2. Dr. Ruppert László Válasz

    A résztvevők írták:

    Kedves Vezetőség!

    Először is gratulálok a vezetéstechnikai oktatás ötlethez és a megvalósításhoz. Úgy vélem, ez a képzés pontosan beleillik a BMW Autóklub Magyarország küldetésébe, hogy a tagjai – a márkaismereten túl – biztonságosabban, az átlagos autósoknál felkészültebben, tudatosabban és példamutatóbban közlekedjenek. Azt hiszem, hogy a vezetéstechnikai tréningen mindenki megtapasztalta, hogy nincs olyan tudás, amit ne lehetne továbbfejleszteni. Ez a klubrendezvény a közös tanulás, a BMW-csapat összetartozását is erősítette.

    Számomra azért volt különösen érdekes a tréning, mert bár több mint negyven éve vezetek, a jelenlegi 320d- s BMW-m az első, amiben a motor elől van és a hátsó kerekeket hajtja. (Miután a múlt évezredben kezdtem a vezetést, a farmotorosok: Volkswagen bogarak, Fiat 850; után csak fronthajtású kocsijaim voltak: Trabantok, Opelek, Passatok.) Ezért is voltam kíváncsi arra, hogy határhelyzetben hogyan viselkedik a BMW. Összességében kellemes benyomást tett rám a BMW kiszámítható, jóindulatú, megbocsátó viselkedése. Meglepett, hogy szélsőséges kormányzás esetén kikapcsolt DTC-vel jobban meg lehetett tartani a kocsit, mint az elektronikai rásegítéssel. (Az oktató és klubunk elnöke szerint ennek a jelenségnek feltehetően az az oka, hogy a sok egymással ellentétes kormány mozdulat, terhelésváltás stb. miatt, az elektronika nem tudja pontosan követni a járművezető szándékát.) Mindez persze nem ok arra, hogy a normál-, hétköznapi használatban bárki is kikapcsolja a DTC-t. Normál körülmények között az elektronika bolond-biztos és hasznos segítséget nyújt a járművezető számára, gondolom ezt minden BMW-s megtapasztalta már.

    Klubtársi üdvözlettel,
    Dr. Ruppert László

  3. Halász Tibor Válasz

    Résztvevőink írták:

    Nagy örömömre szolgált, hogy ismét részt vehettem a BMW Autóklub Magyarország szervezésében, a tényleges téli szezon kezdetén egy vezetéstechnikai tréningen.
    Mivel nem Finnországban élünk, az év nagy részén nincs alkalmunk hozzászoktatni magunkat, azokhoz a külső körülményekhez, amely a gumiabroncsok – akár téli abroncsok (!) – tapadási együtthatójának drasztikus csökkenését eredményezi. Számomra a legnagyobb tanulság, a relatív gyorshajtás fogalmának az átértékelése, mert hiába – a trénerünk állítása szerint is helyes – vezetés technikai manőver megcsúszás után, ha a belépő sebesség túl magas volt, mindannyian beültünk a “ringlispilbe”…

    Halász Tibor

  4. dr. Pál István Válasz

    Résztvevőink írták:

    Kedves Zoli!

    A tréning szenzációsan jó volt, ugyanis megmutatta, hogy senki nem lehet biztos a vezetéstechnikai ismereteiben, ugyanakkor most éreztem át igazán először, hogy a néhai Domenico Ricci csendőrzászlós – Aldo Moro egykori olasz kormányfő sofőre, akit 1978-ban a másik 4 kísérővel együtt lelőttek a Via Fanin – mekkora felelősséget hordott a hátán…
    Szerény véleményem szerint ránk férne egy hasonló esemény valamikor a tavasszal, mindenekelőtt a vizes – csúszós útfelületen való manőverezést kellene gyakorolni. A klubnapokon akár e témában is ránk férne egy – egy előadás közlekedésbiztonsági témakörben.
    Még sokszor szeretnék hasonló élményekben részesülni, profi módon megtanulni vezetni.
    Még egyszer köszönöm e remek alkalmat

    Üdvözlettel

    István

  5. Kapronczai Péter Válasz

    Résztvevői visszajelzés:

    Kedves Zoli!

    Ahogy mondtam is nagyon jól éreztem magam, hasznosnak tartom a képzést.
    A trénert felkészültnek tartom, higgadtan, szakszerűen irányította az eseményeket. Az elméleti felkészülésre fordított időt talán ki lehetett volna jobban használni. A tudás és a technika adott volt, vicces kisfilmekre nem vágytam. A gyakorlati részről csak jót mondhatok, profi volt.
    Legnagyobb tanulság: – 30 km/h nagyon sok tud lenni
    – a gumis lobbi marketing maszlagjának tartottam a téli gumik öregedését, most megtapasztaltam, hogy hiába nem kopott, egy 2007-es gumi nem téli útviszonyokra való!
    Üdv: Péter

Hozzászólások

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .