fbpx

F01 Active Hybrid 7

BMW Active Hybrid 7


Egy reggel kaptam egy hívást, hogy ráérek-e kipróbálni az Active Hybrid 7-est, hát lehet erre nemet mondani?
Először természetesen a külsővel találkozik az ember, amiben nincs sok eltérés a “sima” 7-esekhez képest. A feliratokon (csomagtérfedél, C oszlopok) kívül a különleges, kedvezőbb légellenállású felnik térnek el, a lemezek alatt azonban bőven van különbség. A motor sem teljesen ugyanaz, mint a 750i-ben lévő, a 4,4 literes 407 lóerős V8-as itt némileg többet, 449 lóerőt produkál. Természetesen a nyomaték is gyarapodott, a 600 helyett 650Nm-rel gazdálkodhatunk. Már ez is elég lenne ahhoz, hogy a forgalom nagy részénél dinamikusabban közlekedhessünk, de egy hibrid modellről van szó, nézzük mi újság elektromos fronton. A plusz egység 15kW-ot és 210Nm-t ad hozzá a benzines erőforráshoz. A megnövekedett igénybevétel miatt a differenciálmű a 760i-ből származik, ennek az egységnek nem fog gondot okozni a motor és a váltó közé épített elektromotor által megnövekedett teljesítmény.

Az EfficientDynamics vívmányai természetesen ezt a modellt is gazdagítják, itt azonban az elektromotor hatékonyabb generátor üzeme miatt nagyobb hatékonyságú, mint az átlag modelleknél. A motor leállítás is szerepel ezek között, ha folyamatosan fékezve érünk a lámpához és a pedálon tartjuk a lábunkat a megállás után leáll a motor és amint lelépünk a pedálról beindul és mire a átlépünk a gázra már gyorsulunk is. Őszintén megvallva nekem nem szimpatikus ez a funkció, bennem rossz érzést kelt, ha egy motort gyakran leállítunk, de bízzunk a mérnökökben, hogy a turbó hűtését a leállás alatt is biztosítják. Azonban mivel radaros tempomat nem rendelhető valamiért a dugóban araszolás folyamatos leállás-indítása még érdekes lehet, de legalább bent ülve maximum a fordulatszám mutató mozgásából tudhatjuk meg jár-e. Gyorsításkor a két egység együtt dolgozva szinte elképesztő 4,9 mp-et produkál 100Km/h-ig, azonban még ennek a kétszeresénél is úgy érezni, hogy  a gyorsulás soha nem akar abbamaradni  és a több mint 2 tonnás saját tömegét tekintve ez tiszteletet parancsoló adat. A nulláról gyorsításnál is van jobb, mégpedig a rugalmassága ami részben a dupla turbós V8-asnak részben a az elektromotorok kedvező indítási nyomatékának köszönhető. Egy sima előzésnél érdemes nézni a kilométerórát, mert ha az ember a gázon felejti a lábát egy 80-ról kezdett előzés rövid idő alatt 200 fölötti tempónál ér véget a sor elején. És mindezt olyan nyugalommal képes végrehajtani, ami szinte hihetetlen, a stabilitása és egyenesfutása jó útón különösen példás, érzésre könnyen tippelne az ember akár 100-al is kevesebbet a tényleges tempónál. Kanyarban igyekszik palástolni a tömegét és jól is csinálja, de a fizikát még Münchenben sem tudják meghazudtolni, bár közel járnak hozzá, ezért kanyar előtt oda kell figyelni mennyivel érkezünk. A remek nyolc sebességes automatára most nem térek ki külön, az 535i-nél már megtapasztaltuk az előnyeit, gyors, jól választ és észrevétlenül dolgozik.

Az akkumulátorok és egyéb kiegészítő berendezések a csomagtartóból leválasztott dobozban kaptak helyet, emiatt 40 literrel lett kisebb a mérete, de a többi tulajdonsága ezt bőven ellensúlyozza.  A tesztautó felszereltségének része volt többek között a négyzónás klíma és az első ülések háttámlájára szerelt kijelzők, amiken a könyöktámaszra szerelt iDrive vezérlő segítségével lehet böngészni, akár a navigációs képernyőt is behozhatjuk, így hátulról is nyomon követhető merre járunk.

A végére hagytam a fogyasztást, ami ebben a szegmensben is kezd lassan vásárlást befolyásoló tényezővé válni főleg ha ilyen ütemben nőnek az üzemanyag árak. Nos a nem kis teljesítményt kihasználva nem nagy mutatvány 18 liter fölé tornázni a 100km-enként elfogyasztott benzin mennyiségét, normál körülmények között akár 10 liter környékén is el lehet vele autózni, ami kiváló érték, csak győzze türelemmel az ember.

Magyar Csaba

 

Hozzászólások

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .