BMW gyárlátogatáson jártunk

2017.10.07-10 BMW gyárlátogatások

Az idei évben is több kiváló program közül lehetett választani a BMW Autóklub Magyarország szervezésein belül. Én és a Párom szinte mindegyiken szerettünk volna részt venni, de az időbeosztásunk és más események miatt, sajnos ezt nem tehettük meg, de így is, amire tudtunk elmentünk és jól éreztük magunkat.

Adódott, hogy az Autóklub honlapján, a programok között felfigyeltünk a 2017.10.07-10 BMW GYÁRLÁTOGATÁSOK elnevezésű rendezvényre, amelynek már a címsorát is látva eldöntöttük, hogy azonnal jelentkezünk rá és lesz, ami lesz mi akkor is részt veszünk rajta. Ezek után már lázban égtünk és el is kezdtük a szabadidőnket úgy tervezgetni, hogy semmi se állja útját egy jó kis kirándulásnak. Az utazással kapcsolatban a program szervezője (szervezői) két lehetséges alternatívát kínált fel, miszerint a négy napos túrán saját gépjárművel, vagy szervezett autóbuszos utazással is részt lehet venni. Mi az utóbbi lehetőséget választottuk mind a kiváló társaság és mind a gyönyörű tájak zavartalan megcsodálása végett.  (Nem bántuk meg!)

Ahogy telt az idő és közeledtünk az utazás időpontjához, mi egyre inkább vártuk, azt a pillanatot, amikor már úton vagyunk, és magunk után hagyhatjuk a mindennapi hétköznapjainkat és kikapcsolódhatunk, pihenhetünk egy kicsit. Nemsokára eljött az indulás napja. Az autóbusz kora reggel Pestről indulva Újbudára, a következő felszállási lehetőséghez érkezett, ahonnan 07:00 órakor indult tovább az M1-es autópályán Győr irányába, ahol már vártak bennünket az új felszállók. (Mi vidéken, a fővárostól 163 kilométerre lakunk, úgyhogy az indulást ne késsük le, ezért a biztos hajnali 02:00 órás kelést választottuk és a szokásos reggeli nagy forgalmat megelőzve, továbbá magunkat elszámolva 05:00 órakor, már Budán az indulási ponton várakoztunk! )  Az utazás mindvégig jó hangulatban telt.

Az első nap uticélja Plzen (Csehország negyedik legnagyobb városa, Nyugat-Csehország közigazgatási, művelődési és gazdasági központja) volt, ahova Szlovákiát érintve késő délután érkeztünk és egy csodálatos Hotelben elfoglalt szállásunkat követően egy kicsit kipihentük az utazás fáradalmait. A rövidke pihenő és a saját gépjárművel érkezőkkel történt találkozást követően a város egyik híressége, a Pilsner Urquell sörgyár felé vettük utunkat, ahol egy gyárlátogatáson, valamint az üzem területén épp akkor tartott sörfesztiválon vettünk részt.

„A Pilsner sörgyár üzemi méretű sőrfőző tartályai.”

 

A nagy létszám miatt az idegenvezetőink két részre vették a csoportot és az üzem területén történt séta alatt mind verbálisan, mind vizuálisan bemutatták a sörgyártás történetét, régi és modernkori készítési folyamatait. A gyárban tett látogatás vége felé megkóstolhattuk az igazi, érintetlen, bolti polcra még fel nem került Cseh „remeket”, ami igazán finom volt. A napot lezárva egy kis Cseh étterembe vettük utunkat, ahol együtt lehetett a társaság és a helyi kiváló ételek és italok elfogyasztását követően mindenki visszament a szállásra és egy jól sikerült nap után kipihenve várta a következő napi programot.

Másnap az ízletes reggelit elfogyasztva újra útra keltünk és célba vettük Németországot, azon belül is Nürnberg városát. (Nürnberg München után Bajorország második legnépesebb városa. A szomszédos Fürth és Erlangenvárosokkal együtt Észak-Bajorország legfontosabb gazdasági és kulturális központja.) Első megállónk a Zeppelin-mező volt, ahol többek között megnéztük a főtribünt és a kongresszusi központot. Rövidke nézelődés után ismételten egy kiváló szállodában pihenhettünk meg, ami után indultunk is tovább egy kis városnéző körútra.

„ Nürberg Óvárosában együtt a társaság!”

A nürnbergi vár falai közé, az Óvárosba vettük utunkat, ahol többek között megnéztük a karácsonyi piac helyszínét, a St. Lorenz templomot, a Szentlélek Kórházat és az előtte elhúzódó Pegnitz folyót, a nürnbergi várat ezen felül nem maradhatott el a Schöne Brunnen-nél található kívánság gyűrű megforgatása, ami nagy sikernek örvendett. (A köztudat szerint: Ha megforgatod, és gondolsz valamire az teljesül, mások szerint, ha háromszor megforgatod, akkor még biztosan visszatérsz e gyönyörű helyre.)  A mozgalmas nap végén egy helyi étterembe mentünk, ahol a társaság ismételten együtt, egy kicsit ellazulva, nagyon jól érezve magát elfogyasztott egy isteni vacsorát (én és néhány BMW-s barátom egy szövegkörnyezeti baki miatt az előző este után ismételten csülköt ettünk, de se baj most már tudjuk a különbséget a cseh és a német elkészítési mód között. J Amúgy nem maradtunk éhen, hisz négyszemélyes tálon találtunk más finomságokat is!), amit egy-két pohár igazi német sör elfogyasztása követett. Sokan elfoglalták szálláshelyüket és lepihentek, de néhányan a szálloda bárjában tovább folytattuk az estét és jókat nevetgéltünk a napközben szerzett élmények kivesézése során.

A következőnap Regensburg felé vettük az irányt, ahol a BMW gyárat látogathattuk meg. (Itt gyártják a 3 Gran Turismo; 4 Gran Coupé; 5-ös sedán, touring, Gran Turismo; M5; ActiveHybrid 5; 6-os cabrio, coupe, Gran Coupe; M6 cabrio, coupe, Gran Coupe; BMW 7 normál és hosszított tengelytávval, Active Hybrid 7, páncélozott változatokat.)

„ Regensburgi BMW gyárnál belépésre várakozva!”

 

A gyár területére belépve egy rövid eligazításon vettünk részt, és többek között közölték, hogy fotózásra videózásra nincsen lehetőség, ezért így a gyártás folyamatát nem tudtuk fényképen megörökíteni (sajnos). A csoport nagy létszáma miatt három részre váltunk és így a gyár által biztosított idegenvezetővel (vezetőkkel) jártuk be az üzem területét, vizuálisan szemlélve és hallgatva a számunkra, mint BMW rajongóknak oly imádott négykerekűek gyártását a kezdetektől a végkifejletig. A tervező asztal után a járművek gyártási folyamata a karosszéria elemeinek préselésével kezdődtek meg, majd azok összeillesztésével folytatódtak. Ezt követően a már kész kocsiszekrényt a festőműhelybe vitték, ahol megkapta a korrózióvédelmet és a megrendelt színárnyalatot. A festés után következett a jármű belterének kialakítása (többek között helyére került a műszerfal, a kárpit, az ülés), majd a motor és futómű rendszer is megkapta végleges helyét. A kész autó gyártósorról történt legurulását követően még néhány ellenőrzés, tesztelés következett és a megfelelő eredmény után már készen is állt az új tulajdonosának átadására. A gyárból kilépve már indultunk is tovább Dingolfingba, ahová megérkezve, szerintem az utazás során az egyik legjobb szállóba érkeztünk meg, mert ugyanis a szobák falát a BMW gyártás történelme során legyártott különféle autó típusok díszítették (készült is néhány kép).

„Dingolfingi szálloda egyik szobájának fala.”

A szállodától nem messze egy kis étteremben ismételten összejöttünk és a napot kitárgyalva, némi ital elfogyasztása mellett egy finom vacsorát fogyasztottunk el.

Az utolsó nap reggelije után elindultunk a Dingolfingi BMW gyár felé. (Itt gyártják az 1 (3 és 5 ajtós); 3 sedan; M3; 4-es cabrio; Z4 változatokat.)

„Dingolfingi BMW gyár kapujában!”

Megérkezésünket követően itt is ugyan úgy történt minden, mint az előző üzemnél, tehát fényképeket itt sem tudtunk készíteni. Hogy miben volt más ez a gyár, mint az előző? Talán abban láttam a különbséget, hogy itt más típusokat készítenek és a gyártás folyamata részletesebben lett bemutatva. A látogatást követően kinyitották az üzem területén lévő BMW boltot és mindenki végrehajtott egy kisebb-nagyobb bevásárlást. Még mielőtt haza indultunk volna megnéztük a helyi múzeumban lévő „Sonderschau 50 Jahre BMW in Niederbayern” kiállítást, ami szintén nagyon élvezetes volt.

„Dingolfingi múzeum udvara.”

Az út hazafelé nagyon hosszúnak tűnt annak tudatában, hogy még Budapestről haza is kellett vezetni, de összességében a fáradtságot feledtette mindaz az élmény, a jó társaság, aminek részesei lehettünk. Örülünk neki, hogy az utazás során újabb barátokra leltünk, reméljük, hogy a következőkben is ugyanilyen jól megszervezett eseményeken újra találkozunk!

Csaba és Zsanett

 

 

 

 

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


Notice: Undefined index: b084ba9670e960d24f7e535732f47f9f in /nfsmnt/hosting2_1/4/4/442c4212-0f74-4ad0-aca2-24fcea678bf9/bmwautoklub.hu/web/wp-content/plugins/milyen-nap-van-most/milyen-nap-van-most.php on line 49