Albánia 8. nap

Az előző naphoz hasonlóan a csapat több részre szakadt. A reggelit követően Elnök Úr eleget tett önként vállalt kötelezettségének és a „luxusutasokat” eljuttatta a montenegrói Podgarica repterére.

A többiek két részre osztódtak, a „bevállalósok” ismét meghódítottak egy hegyi szakaszt és csak később (már csak a strandon) csatlakoztak a magukat az eredeti útitervhez tartó konvojhoz. Mi a kevésbé kihívásokkal teli csoporttal töltöttük a napot.

A szállodából, a 7 autóból álló karaván elindult és mintegy 6 km autókázást követően megtekintettük a Mes falu közelében álló, terméskőből épült hidat. A 13 lyukú mesi híd, 110 m hosszúságú, az 1770-es években épült, Shkodrát és az északi albán településéket Koszovóval összekötő kereskedelmi útvonalon található, akkoriban a terület az oszmán birodalomhoz tartozott. Ezt követően visszaautóztunk Shkodra városába és felkerestük a középkorban épült Rozafa várát, melynek a legenda szerint az építés során folyton leomladozó falait Kőműves Kelemen „bevált” gyakorlata alapján sikerült végül felhúzni.

Nekivágtunk a nap következő, egyben Feri bácsi számára legígéretesebb programjának, a
strandolásnak. A Shkodrától körülbelül 30-40 km-re fekvő tengerpartot ismét vegyes állapotú útburkolaton lehetett megközelíteni, melyen váltották egymást a kiváló minőségű aszfalt és az építés alatt lévő út sóderágyai, helyenként szerves forgalomirányító „lámpákkal” kiegészítve. A kiépített, homokos tengerpart még egy kicsit a szezon előtti állapotokat mutatta, így könnyen szerezhettünk magunknak napernyőt és nyugágyat, illetve az egyetlen (egyébként nagyon finom ételeket kínáló) étteremben sem küzdöttünk, hogy néhány asztal összetolásával, szinte az egész csapat együtt tudjon
ebédelni.

Miután a szállodába visszavezető utat sikeresen teljesítettük, felfrissülést követően egy autentikus étteremben élvezhettük az albán gasztronómia költeményeit (mely érdekes fúziója az dél-olasz, török és görög konyháknak).

Köszönet a szervezésért és a közösen átélt élményekért!