Albánia 6. nap

Május 17-e csütörtök a 6. Nap

Reggel 4 órakor a müezzin imára hívó szavára ébredtünk a Hotel Panorámában Krujában.

Szép napsütéses nap volt. Finom reggeli után irány Albánia fővárosa Tirana. Igazi zsúfolt
közlekedésű nagyváros. Nekünk nem volt könnyű, többsávos utak, körforgalmak ahol a
felező vonalak nem igazán vannak felfestve. A csapat összefogása itt is megmutatkozott.
Egymást segítve jutottunk el egy parkolóházig, ahonnan ki-ki a számára érdekes látnivalók felé indult. Mi egy bunker múzeumban (BunkArt)kezdtünk. A bunker múzeum után láttuk az Óratornyot, a Főteret amin Szkander bég emlékműve és a Nemzeti Múzeum épülete is található. Szétnéztünk a bazárban és egy kellemes ebédet fogyasztottunk el a sétáló utcában.

Egy rövid út után Durresbe érkeztünk. Az utcák pálmafákkal övezve. Mindenhol a nyári szezonra készülnek, építkeznek, bővítenek, festenek. A tengerpart bármelyik Földközi tenger tengerpartjai között is megállja a helyét. Kávézók, éttermek, napozóágyak térkövezett sétány. Gyönyörű magas fenyők teli tobozokkal. És a tengervíz is kellemes. Sokan közülünk nem hagyhattuk ki a fürdőzést sem. A többiek a napozóágyakon pihenték ki a nap fáradalmait.

Késő délután indultunk vissza Krujába. Este meghívást kapott a csapat Zoliék lakosztályába egy üdvözlő italra és naplemente nézésre. Sok szép fotót és videót készítettünk.

A vacsora a szálloda éttermében volt. Tradicionális előételek után finom grillezett húsokból álló főételt és desszertként gyümölcsöket és fahéjas almás finomságot kaptunk.

Vacsora után sétáltunk egyet a kis üzletsoron. Észrevettük hogy a szálloda szomszédságában lévő étteremben lakodalom van ahová nagyon kedvesen be is invitáltak volna bennünket.
Utazásunk során az albán emberek nagyon kedvesek és segítőkészek voltak.
Nekünk ez az első hosszú autós túránk volt, amin nagyon jól éreztük magunkat és egy marandó emlék marad!