Albánia 4. nap

05.15. 4. nap

Gyönyörű tengerparti szállásunkról 9-kor indultunk útnak Butrint fele. Az idő kicsit borongós volt, néha szemerkélt az eső, de reménykedtünk, hogy hamar elmúlik és délután kiélezhetjük a strandolás örömeit.

Kb 40km-t autóztunk a nemzeti parkig, ahova az utolsó 150-200m-t egy pici komppal tettük meg. A 15 autó három fordulóval jutott át a félszigetre.

A nemzeti park 1992-ben lett az Unesco által a világörökség része. Butrint már i.e. 5. századtól mesél a mediterrán világ gazdag történelméről az oda látogatóknak.
A parkban tett 2 órás sétánk után egy mesés tengerparti fürdőhely felé vettük az irányt – eközben a nap is elő bukkant, nyílhattak a tetők 🙂

Ksamil partjai rendkívül népszerűek a turisták körében, ahol a bátrabbak fürödtek a többiek pedig ebédeltek, kávéztak és beszélgettek. A helyi látványosságokhoz hozzájárultak klubunk férfi tagjai is, akik egy fenékvillantós képpel tették emlékezetessé ezt a fürdőzést.

6 óra kőrül indultunk vissza a szállásra, majd taxival mentünk a tengerparti vacsora helyszínére, Saranda központjába. A jellegzetes és finom albán vacsi után fagyival a kezünkbe sétáltunk vissza a tengerparti korzón.