Capri 3. nap

Capri

Szombat reggel kényelmes ébredést és a reggelinket követően a szálloda buszával lementünk a kikötőbe ahol megvettük a jegyeket a Caprira tartó hajóra.

A viszonylag kellemes időnek köszönhetően a nyitott részét választottuk a hajónak és 45 perc beszélgetést követően már Capri kikötőjébe voltunk. Itt egyből kibéreltünk egy kisebb 30 fős hajót a csapatnak, amivel a sziget főbb nevezetességeit a víz felől tekintettük meg. Természetesen minden látványosságra nem maradt időnk mert a szárazföldet is meg szerettük volna nézni, de így is emlékezetes hajó utunk volt. Megnéztük a rózsaszínű kagylókat, áthajóztunk az egyik szikla üregén, majd visszafelé két nagy szikla közötti keskeny hajóúton. Nagyon szép a tenger felől Capry kár lett volna kihagyni.

Miután visszaértünk a kikötőbe egy könnyed kávézós/szendvicsező étkezést követően úgy döntöttünk busszal megyünk át Anacapriba sajnos csak a harmadik buszra fértünk fel, így ezzel a várakozással egy óránk elment az amúgy is rövid napunkból. A busz a városka főterén tett ki minket ahonnan az egyszemélyes libegő is indult ami kicsi kihívást jelentett a tériszonyra hajlamosaknak, de sikerrel abszolválták ezt a feladatot is.

A hegycsúcson csodálatos panoráma volt egész Capri szigetére illetve az olaszországi szárazföldi részre is. Visszafelé is busszal próbáltuk megoldani az utazást, de miután a második buszra is csak öt-tíz ember fért fel, előttünk pedig ötvenen voltak így úgy döntöttünk hogy gyalog megyünk vissza. Ez a döntés nagyon jó döntés volt, bő húsz perc alatt kényelmesen lesétáltunk és gyönyörű panorámában volt részünk míg megérkeztünk a tengerparti Capriba.

Itt szétszéledt a csapat különböző igényeknek megfelelő programok kerültek kialakításra. Voltak akik már vissza vették az irányt Sorrentoba, voltak akik a városka tengerparti részén sétáltak. Mi felmentünk ennek a városnak is a magaslatára, mert igazándiból itt van a városka centruma, ami nagyon hangulatos, valójában az a rész amit Capriról hallani lehet. Elegáns üzletek, színvonalas kávézók, fagylaltozók találhatóak itt. Ide egy olyan eszközzel lehet felmenni mint a Budai várba a Lánchídtól (sikló nevezetű két kabinos drótkötéllel mozgatott eszköz). Sajnos a legnagyobb igyekezetem ellenére sem értük el még nyitvatartási időben az itt található, sziget végén lévő várat. Így úgy döntöttünk hogy az utolsó előtti hajóval megyünk vissza mi is Sorrentoba.

Ezt a hajót éppen hogy elértük, két perc múlva már indult is és nagy meglepetésünkre amikor a hajóra felszálltunk az érdeklődésünkre olaszosan közölték, hogy ez nem az utolsó előtti, hanem ez az utolsó hajó mert a következő ami a menetrendben szerepel (ismeretlen okból) az ki fog maradni. Így még boldogabbak voltunk hogy ebbe a két perces időintervallumban még szó szerint befutottunk és így a többiekkel együtt tölthettünk az estéket. Sorrentoba közös vacsorázás, majd Limoncello kóstolás és egy kis vásárlás után a szálloda buszával visszavitettük magunkat a szállásra. Nagyon kellemes és sokáig emlékezetes nap volt ez is.