BMW X2 teszt

A hét közepén próbautat tehettem a képeken látható napnyugta-narancs X2-vel vagy testvérével. Saját autóm egy hatéves 320 d ED Touring, annak vezetőülésből átülve jön e rövid élményminta, a teljesség igénye nélkül.

Az X2 szemet gyönyörködtető látvány. Valahogy tényleg odavarázsolja körénk egy mediterrán naplemente hangulatát. Ez egy xDrive20d modell: motorteljesítménye 20%-kal jobb sajátoménál, a négykerék meghajtás viszont duplája az enyémnek. A 320-as kéziváltós, az X2 automata. A különbség karakterisztikus. A kocsi szelíden indul (vezérlés hagyományos üzemmódban), mindkét pedál és a kormány leheletfinom változtatására azonnal válaszol. Gyorsításnál abszolút lábhegyen a rakétaeffektus: kis odalépésre is ugrik, mint gepárd. Fokozatváltásnál –nem duálkuplungos a modell- megérezni a vonóerőben a pillanatnyi kimaradást, de a magasabb fokozat bekapcsolásakor újra hátunkban a gyorsulás. Előzés az autópályán: derűs iskola-gyakorlat. Index ki, előrecsusszanás biztonságos távra, index vissza, be a megelőzött kolléga elé. A kocsi milliméterre azokon az íveken, és azzal a   gyorsulással/lassulással megy, amit kérünk tőle.

A belső komfortérzés jeles. Osztriga-szürke enteriőr, sportülések. A vezetőülés állítást motor végzi, a kezelőgomb joystick-ként működik. A műszerezés szerkezete a régi, benne a sok új extra. 320-as gyakorlatommal elsőre otthon vagyok benne, az ismert dolgok mind a helyükön vannak. Előre panoráma kilátás, felül napfénytető. De nagyon szeretjük, igaz?! A hátsó tér más a 320-hoz képest, az ablakok kicsit magasabban vannak tán. Lehet, hogy az unokáknak pipiskedni kell kicsit, ha ki akarnak látni?! Biztos megoldják, ha odakerülnek, ők is!

És az újdonságok között egyszer csak szerényen jelentkezik a head-up kijelző. Az út pásztázásában a vezető szeme megakad a szélvédőn tükröződő indikátorokon: pillanatnyi sebesség digitálisan pörög, időnként bejönnek és eltűnnek az aktuális korlátozások táblácskái: sebességkorlát, előzni tilos. E sorok szerzőjének második alkalom, hogy ilyen BMW-t vezet. Ugyanaz a kiemelkedő élmény, mint három éve, Berlinben. „What you see is what you get” („amit látsz, az a tiéd”) jut eszembe a mondás; a head-up kijelző infóárama segít, hogy a szabályok és a biztonság keretei között vihessük a kocsit a forgalomban. Nagyon jó! Tűnődöm, csak fel kéne tenni egy ilyent a 320-ra is! Ez az állandó visszajelzés minden pénzt megér!

Visszatéréskor, beparkoláskor bejön a központi képernyőre a tolató kamera képe. A kocsi mögötti képre rajzolt segédvonalak mutatják, milyen irányban, merre gördül az autó, és hol a kormányzási határ. Ez is nagyon finom, sokkal-sokkal több, mint a sima tolatóradar! (És még ott a parkoló asszisztens is, amit ki sem próbáltunk!)

Élmény volt a próbaút. Köszönet érte a lehetőséget biztosító BMW egységeknek, a kedves bemutatóért személyesen Staár Katalin értékesítőnek a Rack Autó Kft-nél.

Füzi Péter

 

Leave A Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.